Forever 21 wycofało się z Polski: Posnania straciła dużego najemcę
Sieć Forever 21, podobnie jak wcześniej Marks&Spencer czy New Look, wycofała się z polskiego rynku. Amerykańska marka ogłosiła upadłość.
Gdy zamykano sklep Marks&Spencer w Galerii Malta, obowiązywały w nim gigantyczne rabaty. Podobnie było w przypadku Forever 21 w Posnanii. Z naszych informacji wynika, że we wrześniu można tu było zrobić zakupy z rabatem 75%. - Forever 21 zamknął się w Posnanii 23 września - potwierdza Karolina Gajewska, rzeczniczka centrum handlowego. - Zwolniona powierzchnia jest już szykowana dla nowego najemcy. Jak tylko będziemy mogli, poinformujemy kto zajmie tę przestrzeń - dodaje.
Jak zauważa portal branżowy innpoland.pl, wycofanie się sieci stworzonej w Los Angeles z naszego kraju oznacza kłopoty dla pracowników. Stracili bowiem pracę. Okazuje się, że sklepy działały na zasadzie franczyzy - wyłącznym partnerem marki w zakresie franczyzy jest greckie przedsiębiorstwo Teren Managenent Europe odpowiedzialne za sklepy marki nie tylko w Polsce, ale też m.in. w Szwajcarii, Grecji czy Hiszpanii. To dla tej firmy informacja o wycofaniu sieci z danego kraju jest najpoważniejszym problemem.
Problemy ma jednak nie tylko Forever 21. Z Polski wycofuje się również norweska sieć Cubus. We wrześniu spółka Cubus Polska, zarządzająca polskimi sklepami, złożyła wniosek o upadłość. Sąd wniosek zaakceptował. Ustanowiono syndyka. W Poznaniu sklep sieci w przeszłości znajdował się m.in. w centrum handlowym Avenida. Zamknięto go w października 2018 roku.
Nie są to pierwsze przypadki wycofania się z polskiego rynku znanych marek. Wcześniej podobny los spotkał m.in. wspomniany wyżej Marks&Spencer, New Look, Topshop, Dorothy Perkins czy American Eagle Outfiters.
Najpopularniejsze komentarze