Reklama
Reklama

II etap budowy tramwaju na Naramowice: mieszkańcy wypowiedzieli się w sprawie nowej trasy tramwajowej

Wizualizacja | fot. ZTM
Wizualizacja | fot. ZTM

Chodzi o trasę od pętli Wilczak do skrzyżowania ulic Garbary, Estkowskiego i Małe Garbary.

Konsultacje społeczne dotyczące koncepcji II etapu tramwaju na Naramowice rozpoczęły się 12 czerwca wówczas odbyło się spotkanie z mieszkańcami. Od tego dnia aż do 3 lipca br. można było swoje uwagi i wnioski przekazywać do ZTM pisemnie - pocztą elektroniczną bądź tradycyjną.

Już podczas spotkania mieszkańcy wypełnili 59 ankiet, w późniejszym czasie 35 głosów przekazano drogą elektroniczną, a dwa wnioski przesłane zostały pocztą tradycyjną.

Postulaty przekazane przez mieszkańców dotyczyły zarówno układu komunikacyjnego, otoczenia urbanistycznego projektu, jak i zagospodarowania zieleni. Wskazywano m.in. na wprowadzenie bezwzględnego priorytetu dla tramwajów, zmniejszenie liczby pasów ruchu dla transportu indywidualnego, ale też pozostawienie aktualnej przepustowości ruchu samochodowego. Pojawiły się też glosy za zmianą przebiegu trasy tramwajowej, zastąpieniem jej elektryczną komunikacją autobusową czy "szybkim chodnikiem" czy zmianą zagospodarowania terenu wokół węzła przesiadkowego Garbary.

Jednym z głównych postulatów była rezygnacja z projektowanej drogi serwisowej wzdłuż ul. Szelągowskiej (na odcinku Wilczak-Winogrady) i zachowanie istniejących drzew, co wiąże się z obniżeniem klasy drogi. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom społecznym, Zarząd Transportu Miejskiego wspólnie z Poznańskimi Inwestycjami Miejskim wystąpił do zarządcy drogi ze stosownym wnioskiem w tej sprawie - informuje Agnieszka Smogulecka, rzecznik ZTM.

Do ZTM wpłynęły również uwagi i wnioski Stowarzyszenia Rowerowy Poznań, Stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania, SIW Poznaniacy oraz spółek Vastint i Trigony. Uwagi przekazali również mieszkańcy ul. Szelągowskiej (50 podpisów) wnioskując m.in. o oddalenie torowiska tramwajowego od zabudowań, likwidację drogi serwisowej wraz z obniżeniem klasy drogi, pozostawienie pasa zieleni oraz wprowadzenie buspasów wraz autobusami elektrycznymi - dodała.

Urzędnicy zapewniają, że wszystkie postulaty mieszkańców zostaną wnikliwie przeanalizowane na dalszym etapie prac projektowych i w miarę możliwości technicznych, funkcjonalnych oraz formalno-prawnych zostaną uwzględnione.

Szczegółowy raport z konsultacji społecznych można znaleźć tutaj.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

7℃
4℃
Poziom opadów:
4.8 mm
Wiatr do:
23 km
Stan powietrza
PM2.5
9.60 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro