Reklama

1400 mieszkań na Ostrowie Tumskim: osiedlowi radni apelują o dokończenie I ramy komunikacyjnej

fot. RO Stare Miasto
fot. RO Stare Miasto

Na terenie dawnej Elektrociepłowni Garbary na Ostrowie Tumskim powstanie nowe osiedle mieszkaniowe z tysiącami mieszkańców. Osiedlowi radni ze Starego Miasta ponownie proszą władze Poznania o ukończenie I ramy komunikacyjnej.

O sprawie nieukończonej I ramy komunikacyjnej mówi się od lat. Pisaliśmy o niej m.in. w 2016 roku. Już wtedy osiedlowi radni ze Starego Miasto wskazywali, że trasa powinna powstać pomiędzy ulicami Północną i Hlonda (przebiegałaby m.in. przez Ostrów Tumski). Dlaczego tutaj? Między innymi ze względu na bliskość dworca PKP Poznań Garbary, który może stać się nowoczesnym centrum przesiadkowym.

Siedem dni niezapomnianych muzycznych wrażeń? To musi być CZAS NA TEATR! Pobierz aplikację już teraz i odkryj szczegółowy program: spektakle, koncerty, spotkania i wiele więcej!
REKLAMA

Dziś radni ze Starego Miasta wracają do tematu. Powód? W ubiegłym tygodniu ogłoszono, że Veolia sprzedała teren byłej Elektrociepłowni Garbary na Ostrowie Tumskim deweloperom. Planuje się tutaj wybudowanie dużego osiedla mieszkaniowego - ma tu powstać 1400 mieszkań. Prace budowlane mają się rozpocząć najwcześniej pod koniec przyszłego roku, ale radni już teraz przyznają, że nie wyobrażają sobie kolejnych tysięcy samochodów dojeżdżających każdego dnia na Ostrów Tumski po obecnych ulicach. - Koniecznym rozwiązaniem jest dokończenie I ramy komunikacyjnej, która będzie miała też kluczowy wpływ na rozładowanie korków na Solnej, Estkowskiego i Garbarach i prawdziwą całościową rewitalizację Starego Miasta. Według planów istniejących od wielu lat, trasa ta przebiegać ma wzdłuż torów kolejowych przy Cytadeli, przez Ostrów Tumski aż na Zawady - wyjaśniają radni.

- Bez dokończenia ramy komunikacyjnej nie da się mądrze skomunikować Ostrowa Tumskiego, wszystkie inne rozwiązania będą tyko atrapami nie rozwiązującymi obecnych problemów transportowych Starego Miasta, a także przyszłych problemów transportowych Ostrowa Tumskiego, w tym nie uda się wyeliminować ruchu tranzytowego z Garbar i ciągu ulic Solna - Estkowskiego - Wyszyńskiego. Władze miasta nie biorą także pod uwagę dodatkowego ruchu drogowego, choć wydały tu zgody na budowę nowych dużych osiedli mieszkaniowych. A będzie on spory, związany m.in. z inwestycją w Starej Rzeźni i nowymi blokami w całym północnym ciągu ulicy Garbary i ulicy Północnej przy Cytadeli, w tym po palarni kawy Astra czy nad Wartą - zaznacza Tomasz Dworek, wiceprzewodniczący Rady Osiedla Stare Miasto.

Jak przypominają radni, w 2016 roku władze szacowały, że ukończenie trasy to ponad 700 mln złotych. Równocześnie 3 lata temu wyraźnie poinformowano, że miasto... nie ma pieniędzy na taką inwestycję co najmniej do końca 2022 roku.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Może być bardzo niebezpiecznie. Jest ostrzeżenie IMGW również dla Poznania!
2℃
-3℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
17 km
Stan powietrza
PM2.5
24.70 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro