Reklama

Poznań - Europejska Stolica Kultury 2016?

Koziołek i piksele promować będą Poznań jako Europejską Stolicę Kultury. Warunek jest jeden. Poznań musi okazać się lepszy od silnych konkurentów.

Zaosiem lat Stolicą Kultury w Europie będą dwa miasta. Jednym z nich będzie miasto hiszpańskie, a drugim reprezentant z Polski. Naszymi konkurentami są m.in. Gdańsk, Lublin, Warszawa, Łódź. Decyzja o tym, jakie to będa miasta ma zapaść w 2011 roku. Jednak już teraz trwają przygotowania na tę okazję.

Logotyp wybrany został w dwuetapowym konkursie. W pierwszym żaden projekt nie zachwycił urzędników i trzeba było zorganizować kolejny etap. W tym udział wzięły tylko profesjonalne firmy. Tym razem największe wrażenie zrobił projektAgencji Men at Work (firma wykreowała reklamę Banku BZ WBK z Johnem Cleese). Postawiono na tradycję i nowoczesność tworząc kolorowy i zróżnicowany obraz. Logo to piksele i koziołek. Ale to nie jedyna możliwość. Koziołek może się zmienić w ratusz lub coś zupełnie innego, utrzymanegow kolorystyce logo. Zmieniać się również będzie napis - raz będzie go można przeczytaćw języku polskim, raz w angielskim.

Logotyp i komunikacja z nim związana powinna dawać możliwość ewolucji na przestrzeni lat, tak aby aktywnie wspierać planowane w przyszłość działania i aktywności. Logo nie jest na tyle uniwersalne by odnosić się do różnorodnych treści jakie niesie za sobą Program, a jednocześnie nawiązuje do symboli, które mają znaczenie dla Poznaniaków (koziołek, kolor niebieski) - tak opisywał projekt Tomasz Hilt, prezes Agencji Men at Work, która wygrała konkurs.

Maksymalna liczba znaków: 1000
Nie jesteś anonimowy, Twoje IP zapisujemy w naszej bazie danych. Dodając komentarz akceptujesz Regulamin Serwisu

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Problemy na Ławicy przez pogodę
7℃
1℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
6 km
Stan powietrza
PM2.5
47.80 μg/m3
Umiarkowany
Zobacz pogodę na jutro