Poznań - Europejska Stolica Kultury 2016?
Koziołek i piksele promować będą Poznań jako Europejską Stolicę Kultury. Warunek jest jeden. Poznań musi okazać się lepszy od silnych konkurentów.
Zaosiem lat Stolicą Kultury w Europie będą dwa miasta. Jednym z nich będzie miasto hiszpańskie, a drugim reprezentant z Polski. Naszymi konkurentami są m.in. Gdańsk, Lublin, Warszawa, Łódź. Decyzja o tym, jakie to będa miasta ma zapaść w 2011 roku. Jednak już teraz trwają przygotowania na tę okazję.
Logotyp wybrany został w dwuetapowym konkursie. W pierwszym żaden projekt nie zachwycił urzędników i trzeba było zorganizować kolejny etap. W tym udział wzięły tylko profesjonalne firmy. Tym razem największe wrażenie zrobił projektAgencji Men at Work (firma wykreowała reklamę Banku BZ WBK z Johnem Cleese). Postawiono na tradycję i nowoczesność tworząc kolorowy i zróżnicowany obraz. Logo to piksele i koziołek. Ale to nie jedyna możliwość. Koziołek może się zmienić w ratusz lub coś zupełnie innego, utrzymanegow kolorystyce logo. Zmieniać się również będzie napis - raz będzie go można przeczytaćw języku polskim, raz w angielskim.
Logotyp i komunikacja z nim związana powinna dawać możliwość ewolucji na przestrzeni lat, tak aby aktywnie wspierać planowane w przyszłość działania i aktywności. Logo nie jest na tyle uniwersalne by odnosić się do różnorodnych treści jakie niesie za sobą Program, a jednocześnie nawiązuje do symboli, które mają znaczenie dla Poznaniaków (koziołek, kolor niebieski) - tak opisywał projekt Tomasz Hilt, prezes Agencji Men at Work, która wygrała konkurs.