Miasto chce budować kolejną nową trasę tramwajową: na Marcelin
W poniedziałek zostanie ogłoszone postępowanie na wykonanie koncepcji funkcjonalno-przestrzennej trasy tramwajowej na Marcelin.
Miasto tłumaczy, że nowa trasa jest potrzebna ze względu na przybywającą liczbę mieszkańców i pracowników biurowców w tym rejonie Poznania. Nowa trasa miałaby przebiegać od skrzyżowania Grunwaldzkiej i Grochowskiej ulicami Grochowską i Marcelińską, aż do skrzyżowania z ulicą Bułgarską. - To rozwiązanie pokrywa się z założeniami przyjętymi w dokumentach strategicznych Miasta, które zakładały powstanie trasy tramwajowej w ulicach Grochowskiej i Szpitalnej, od Arciszewskiego do Ogrodów. Dodatkowo, poprowadzona w taki sposób trasa umożliwi szybsze pokonanie drogi z centrum na Marcelin, niż gdyby wyznaczono ją ulicą Bułgarską - wyjaśnia Jan Gosiewski, dyrektor ZTM w Poznaniu.
Kolejne odcinki trasy mają zostać zaplanowane w dwóch wariantach. Pierwszy zakłada przebieg torów ulicą Marcelińską do Wałbrzyskiej. Tutaj pojawiłaby się końcówka czołowa. Drugi zakłada przebieg torów ul. Bułgarską i Łubieńskiej do Kolorowej z pętlą uliczną przez Pastelową i Jasną oraz zintegrowanym węzłem przesiadkowym tramwaj-autobus na ul. Bułgarskiej (dzisiejszy Ognik).
W ramach koncepcji ma powstać nie tylko sama trasa tramwajowa, ale też plan przebudowy układu drogowego (łącznie z ciągami pieszymi i rowerowymi) z rozwiązaniami typu parkingi Bike & Ride czy przesiadkami "drzwi w drzwi".
Co istotne, miasto już zapowiada, że trasa tramwajowa mogłaby powstać wyłącznie przy wsparciu prywatnych podmiotów.
Najpopularniejsze komentarze