ZTM nałożył wysoką karę na operatora Poznańskiego Roweru Miejskiego!
Dodano środa, 12.06.2019 r., godz. 10.21
Zarząd Transportu Miejskiego nałożył karę umowną na operatora Poznańskiego Roweru Miejskiego.
Obecnie w ramach systemu działają rowery 3. generacji, wykorzystującą znaną od kilku lat sieć stacji, oraz pojazdy 4. generacji, tzw. bezstacyjne. ZTM podkreśla, że czyni starania, żeby system spełniał oczekiwania użytkowników i takiego samego działania oczekuje od operatora.
ZTM korzysta z systemu raportowego operatora oraz usług zewnętrznej firmy, która weryfikuje m.in. dostępność i sprawność rowerów, poprawność działania aplikacji, terminali, blokad rowerów i klawiatury numerycznej.
- W efekcie podjętych działań stwierdzono uchybienia, w związku z czym w czerwcu br. wystawiona została nota księgowa opiewająca na 299 tys. zł. Kary umowne zostały nałożone za niedziałające lub wadliwie działające oprogramowanie, niezapewnienie wymaganej liczby sprawnych rowerów, przekroczenie czasu wymiany lub naprawy uszkodzonego roweru oraz - w największym stopniu - za nieterminowe rozpatrywanie skarg i wniosków użytkowników - poinformował w środę Zarząd Transportu Miejskiego.
Wcześniej na operatora nałożono 80 tys. zł kary za niedostarczenie w terminie systemu raportowego.
ZTM podkreśla, że priorytetem jest usunięcie niedogodności dla użytkowników. Zorganizowano więc spotkanie z przedstawicielami operatora, podczas któregom omówiono poszczególne problemy.
- Dyskutowano przede wszystkim kwestie trwałości baterii rowerów PRM 4G, problemów związanych z ich zwrotem oraz jakością obsługi infolinii. Przedstawiciele NB zapewnili, że dołożą wszelkich starań, aby w możliwie krótkim czasie poprawić obecną sytuację - czytamy w komunikacie ZTM.
Najpopularniejsze komentarze