Reklama
Reklama

Jest przetarg na modernizację ostatniego odcinka trasy kolejowej Poznań - Szczecin

Kiekrz | fot. PKP PLK
Kiekrz | fot. PKP PLK

Chodzi o około 150 km torów pomiędzy Wronkami i Słonicami.

Modernizacja trasy kolejowej Poznań - Szczecin to jedna z największych inwestycji Polskich Linii Kolejowych. Wszystkie prace będą kosztować około 4 mld złotych. - PKP PLK ogłosiły przetargi na wykonanie prac na odcinkach: Wronki - Krzyż, Krzyż - Dobiegniew i Dobiegniew - Słonice. Podpisanie umowy na odcinek Wronki - Słonice zaplanowane jest w styczniu 2020 roku. Zakończenie inwestycji w IV kwartale 2022 roku - informuje Marta Burczyk z PKP PLK.

Nie czekaj! Od 1 stycznia 2024 r. za korzystanie z kopciuchów grozi grzywna. Do 31 lipca 2025 r. trwa kolejna edycja programu Kawka Bis, zgłoś się i otrzymaj nawet 37 000 zł.
REKLAMA

Prace w ramach ostatniego odcinka obejmą modernizację 150 kilometrów torów i 160 kilometrów sieci trakcyjnej, dodatkowo przebudowanych zostanie 29 przejazdów kolejowo-drogowych. Nowy wygląd zyska 10 stacji i przystanków - wszystkie będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

- Obecnie na trasie z Poznania do Szczecina trwają prace na odcinku Poznań - Wronki. Budowane są nowe tory, instalowane są słupy dla nowej sieci trakcyjnej oraz modernizowane stacje i przystanki. Największe postępy widać między Rokietnicą a Szamotułami, gdzie aktualnie jest wzmacniana i stabilizowana nawierzchnia pod budowę nowych torów. W ramach modernizacji linii przebudowywane i remontowane są również mosty, wiadukty i przepusty. Trwa również budowa peronów na stacjach Poznań Wola, Kiekrz, w Baborówku i Pamiątkowie - dodaje.

Po zakończeniu wszystkich prac na trasie E59, pociągi będą mogły tu jeździć z prędkością do 160 km/h. Czas przejazdu najszybszych składów między Poznaniem i Szczecinem skróci się nawet o około 50 minut.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

24℃
16℃
Poziom opadów:
2.6 mm
Wiatr do:
30 km
Stan powietrza
PM2.5
17.30 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro