Za gorąco w pojazdach MPK. "Interwencja u motorniczego, czy kierowcy jest w takiej sytuacji bezskuteczna"
Choć to dopiero pierwsze dni z wysokimi temperaturami, już pojawiają się głosy, że w pojazdach komunikacji miejskiej jest za gorąco i nie działa klimatyzacja.
Wysoka temperatura w pojazdach MPK to problem, który każdego roku powraca. Warto zaznaczyć, że wszystkie pojazdy MPK mają klimatyzację. Urządzenia ma 87 procent autobusów i 44 procent tramwajów. Jeżeli któryś z pasażerów uzna, że jest za gorąco mogę zapewnić, że interwencja u motorniczego, czy kierowcy jest w takiej sytuacji bezskuteczna - mówi Iwona Gajdzińska, rzecznik MPK. Ponieważ ani motorniczy, ani kierowca nie ma dostępu do ustawień dotyczących klimatyzacji - to następuje automatycznie - tłumaczy.
Przypomnijmy, że już w ubiegłym roku informowaliśmy, że najgoręcej jest w tych pojazdach, które liczą sobie kilkadziesiąt lat - to na przykład tramwaje typu 105N ze względu na ciepło z silników. Mają system napędzania zaraz pod podłogą i ciepło generowane podczas pracy przedostaje się do przestrzeni pasażerskiej i może powodować wrażenie, że jest jeszcze cieplej. Jest to wada konstrukcyjna i nie jesteśmy w stanie jej wyeliminować, dlatego też czynimy zakupy nowego taboru - tłumaczyła wówczas Katarzyna Lesińska z MPK.
Przewoźnik zapewnia, że reaguje na skargi pasażerów. Zwraca też uwagę na coroczny problem - że często taka sytuacja potęgowana jest przez samych pasażerów, którzy w pojazdach z klimatyzacją otwierają okna.
Najpopularniejsze komentarze