Miasto pracuje nad polityką mobilności. W centrum będzie mniej miejsc parkingowych?
Dodano środa, 17.04.2019 r., godz. 07.43
We wtorek uchylono obowiązująca od 2008 roku uchwałę dotyczącą polityki parkingowej.
Już wcześniej Komisja Polityki Przestrzennej i Rewitalizacji pozytywnie zaopiniowała ten pomysł, połączony z rozpoczęciem procesu tworzenia nowej polityki mobilności. Teraz został on przegłosowany na sesji rady miasta.
Do tej pory kwestie transportu w mieście regulowały m.in. polityka transportowa z 1999 r., polityka parkingowa z 2008 r., program rowerowy z 2017 r. oraz plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego z 2019 r. Teraz zastąpi je jeden, kompleksowy dokument. Ma on powstać do końca 2020 roku.
- Ta polityka ma integrować wszystkie aspekty strategiczne w obszarze transportu, komunikacji, mobilności i elektromobilności w mieście Poznaniu - tłumaczył Grzegorz Kamiński z biura koordynacji projektów i rewitalizacji miasta.
Nowy dokument ma łączyć m.in. kwestie transportu zbiorowego i powstawania miejsc parkingowych. Jednym z pomysłów są "ulgi" dla deweloperów. Jeśli postawią oni budynki w sąsiedztwie szlaków komunikacji publicznej, wówczas na jedno mieszkanie będzie musiało przypadać tylko jedno miejsce parkingowe. Na obrzeżach miasta byłoby to 1,5 miejsca.
Już teraz mieszkańcy centrum mają problemy z parkowaniem swoich samochodów. Według reportera WTK po zmianach przestrzeni dla aut może być jeszcze mniej, ponieważ małe sklepy czy restauracje nie będą musiały zapewniać miejsc parkingowych swoim klientom. Inaczej będzie w przypadku kin czy teatrów.
Najpopularniejsze komentarze