Reklama
 Pogoda jutro  Pogoda Poznań
23 13
Reklama

Dzieci już wiedzą… jak się zachowywać na drodze

REKLAMA
czwartek, 18.04.2019 r.
godz. 13.00
REKLAMA | czwartek, 18.04.2019 r., godz. 13.00
Dzieci już wiedzą… jak się zachowywać na drodze

Prawie 33 tys. dzieci zajęłoby ponad trzy czwarte miejsc na Stadionie Miejskim w Poznaniu. Właśnie tyle maluchów z Wielkopolski wzięło już udział w warsztatach w ramach edukacyjnego programu Think Before You Drive. Podczas interaktywnych zajęć uczą się, jak zadbać o swoje bezpieczeństwo podczas spaceru, jazdy na rowerze czy podróży samochodem.

zakładka
POGODA
DZISIAJ
pogoda
19°C 1012 hPa
JUTRO
pogoda
23°C 1008 hPa
POJUTRZE
pogoda
17°C 1004 hPa

Think Before You Drive to inicjatywa, która powstała 11 lat temu w poznańskiej fabryce opon Bridgestone. Firma chciała zadbać w ten sposób o bezpieczeństwo najmłodszych uczestników ruchu drogowego i przygotowała specjalne interaktywne zajęcia dla dzieci w wieku od 3 do 8 lat. Akcja trwa do dziś i cały czas cieszy się popularnością. – To dla nas bardzo ważne przedsięwzięcie, ponieważ bezpieczeństwo jest dla nas firmową filozofią, którą chcemy realizować także w społeczności lokalnej. Nasi pracownicy odwiedzają dzieci w przedszkolach i szkołach podstawowych, gdzie opowiadają im o najważniejszych zasadach, które pomogą im zachowywać się ostrożnie na drodze. Mimo że prowadzimy akcję od lat, to niezmiennie wzbudza ona duże zainteresowanie wśród szkół i przedszkoli, co nas bardzo cieszy i dodatkowo utwierdza w przekonaniu, że jest ona potrzebna – mówi Marta Dybioch z Bridgestone Poznań, koordynatorka tegorocznej edycji akcji.

Tylko w tym roku w warsztatach Think Before You Drive wzięło udział 2,5 tys. dzieci z 50 placówek w całej Wielkopolsce. Przez zabawę poznały one najważniejsze zasady dotyczące tego, jak zachowywać się bezpiecznie na drodze – niezależnie od tego, czy jest się pieszym, pasażerem samochodu czy na przykład rowerzystą. Pracownicy Bridgestone Poznań razem z maskotką inicjatywy – uwielbianym przez najmłodszych manekinem testowym Janem – oraz przedstawicielami wielkopolskiej Policji pokazali również maluchom, jak zapinać pasy oraz przypomnieli, że zawsze powinny one jeździć w specjalnych fotelikach przystosowanych do ich wzrostu. Dzieci dowiedziały się także, jak regulować zagłówki i dlaczego powinny nosić odblaski. 

Przedszkolaki oraz uczniowie, którzy uczestniczyli w akcji, otrzymali od Bridgestone Poznań specjalny pakiet gadżetów, w którym były m.in. odblaskowe kamizelki, opaski oraz magnesy z numerami alarmowymi.

Tegoroczna edycja Think Before You Drive dobiegła końca, ale Fabryka Bridgestone Poznań podkreśla, że nie jest to ostatnie spotkanie z najmłodszymi. – Zdajemy sobie sprawę z tego, że im wcześniej zaczniemy edukować maluchy na temat zasad bezpieczeństwa obowiązujących na drodze, tym szybciej zaczną one dostrzegać pewne niebezpieczne postawy i je zmieniać, dbając w ten sposób nie tylko o siebie, ale także o swoich najbliższych – dodaje Marta Dybioch z Bridgestone Poznań. 

Reklama