Reklama
Reklama

Koniec z billboardami w centrum. Jest projekt uchwały porządkującej reklamowy chaos

fot. Gemela Poznańska/FB
fot. Gemela Poznańska/FB

- Koniec z wrzaskiem przestrzeni w naszym mieście - tymi słowy zapowiedział wprowadzenie nowego rozporządzenia Jacek Jaśkowiak na Facebooku.

- Obecnie z łatwością można znaleźć billboardy o powierzchni nawet 48 m². Żadne z tych wielkoformatowych reklam nie będą mogły stać w centrum i historycznych dzielnicach jak Łazarz, Jeżyce czy Wilda - mówi w wywiadzie z dziennikarzem Gazety Wyborczej plastyk miejski, Piotr Libicki. Po wprowadzeniu uchwały dozwolone formaty reklam będą wynosiły 8 i 18 m², przy czym te ostatnie znajdą dla siebie miejscy jedynie przy dwupasmowych trasach wylotowych.

Nie czekaj. Od 1 stycznia 2024 roku korzystanie z bezklasowych kotłów będzie karalne. Wymień kopciucha w miejskim programie Kawka Bis. Więcej informacji na: www.poznan.pl/kawka
REKLAMA


Jednak przygotowana właśnie uchwała nie określa wyłącznie rozmiaru reklam. - Reklama jest naturalnym składnikiem miejskiej przestrzeni, ale w przypadku niektórych nośników musi być produktem rzadkim i w swoisty sposób luksusowym - zaznacza Libicki w tym samym wywiadzie. Centrum zostanie wolne od reklam - pozostaną citylighty we wiatach przystankowych, słupy ogłoszeniowe oraz szyldy.

Przed twórcami uchwały jeszcze długa droga do jej wejścia w życie. Na 25 kwietnia w Sali Białej Urzędu Miasta zapowiedziano debatę społeczną na ten temat. Jest to o tyle ważne, że projekt dotknie małe i średnie przedsiębiorstwa, a także branżę reklamową. Kiedy wprowadzono podobne rozwiązanie w Łodzi przedstawiciele agencji skutecznie je oprotestowali. Autorzy projektu przygotowują opracowywane przepisy w taki sposób, by zapobiec tej sytuacji.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Niebezpiecznie na drogach! IMGW dla części regionu wydłuża ważność obowiązującego ostrzeżenia!
3℃
-1℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
15 km
Stan powietrza
PM2.5
31.44 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro