Ogromna reklama na dworcu PKP to efekt kompromisu: zniknąć mają inne instalacje
Na poznańskim dworcu PKP pojawiła się trudna do niezauważenia reklama.
Na przeszklonej elewacji budynku zainstalowano siatkę ledową. Zdania mieszkańców co do estetyki tego rozwiązania są podzielone, ale miejscy urzędnicy wydali na nie zgodę. Jak tłumaczą, reklama wpisuje się w założenia planowanej uchwały krajobrazowej.
- Jest umieszczona po wewnętrznej stronie elewacji na powierzchni 30 proc. przeszklenia. To warunki, które zostały określone w propozycjach do uchwały krajobrazowej - tłumaczył reporterowi WTK Piotr Libicki, plastyk miejski.
Ponadto PKP S.A., które zarządza m.in. nośnikami reklamowymi w rejonie dworca, ma w zamian usunąć billboardy znajdujące się wzdłuż ul. Dworcowej.
- Większość została już zlikwidowana. Demontaż kolejnych trzech nastąpi do 15 kwietnia. Pozostałe zostaną usunięte wraz z wygaśnięciem obowiązujących umów - tłumaczył Michał Stilger z PKP S.A.
Docelowo zniknie również wielkoformatowy billboard z elewacji budynku starego dworca.