Kulturalna strategia
Poznań szykuje się do walki o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury. W czwartek wyłoniono firmę, która przygotuje strategię działania.
W konkursie na najlepszą strategię, mającej na celu przybliżyć Poznań do zdobycia tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016 zwyciężył Instytut Konkurencyjnej Ekonomii Regionów. Instytut ma wyznaczyć plan działań i na jego podstawie Poznań ma ruszyć z projektami i inwestycjami.
Miasto chce odrobić opóźnienia w przygotowaniach do walki o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury. Jeszcze w tym roku ruszy akcja informacyjna, opracowany zostanie projekt i motyw przewodni oraz budżet. Aby zapiąć wszystko na ostatni guzik zostały nieco ponad dwa lata.
Twórcy strategii podkreślają, że kluczem do sukcesu będzie to, że działania będą prowadzone na wielu frontach. Za rok mają pojawić się pierwsze konkretne projekty, a w 2010 roku poznamy oszacowany budżet. Dla porównania Kraków osiem lat temu na podobne działania przeznaczył 12 milionów euro. Urzędnicy zapewniają, że nie będą szczędzić grosza.
Przed Poznaniem jeszcze wiele wysiłku. Starania o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury mają objąć sferę kultury, edukacji, gospodarki, turystyki czy kwestie społeczne. Pracy jest sporo, ale jest to ogromna szansa, by przyspieszyć rozwój Poznania.
Miasta, które do tej pory zyskiwały tytuł Europejskiej Stolicy Kultury dysponowały budżetami od 10 do 60 milionów Euro. Na przygotowania zwykle poświęcały około 4 lat. Poznaniowi zostało jeszcze dwa i pół roku.