Reklama

Sieć handlowa oskarżona o zawłaszczenie wizerunku... Świętego Mikołaja

fot. LoboStudioHamburg/pixabay/cc0
fot. LoboStudioHamburg/pixabay/cc0

Jeden z klientów sieci Kaufland oskarżył firmę o zawłaszczenie wizerunku Świętego Mikołaja. Komisja Etyki Reklamy oddaliła oskarżenie.

W piśmie złożonym do Komisji Etyki Reklamy konsument twierdził, że reklama, w której Święty Mikołaj robi zakupy w Kauflandzie i towarzyszące jej hasło"Kaufland oficjalny sklep świętego Mikołaja", to zawłaszczenie wizerunku Świętego Mikołaja przez sieć handlową. Skarżący twierdził też, że w reklamie pojawiają się produkty, których w sklepie w rzeczywistości kupić nie można.

Siedem dni niezapomnianych muzycznych wrażeń? To musi być CZAS NA TEATR! Pobierz aplikację już teraz i odkryj szczegółowy program: spektakle, koncerty, spotkania i wiele więcej!
REKLAMA

Wniosek skarżącego poparł arbiter-referent z KER, a oskarżona sieć wnioskowała o oddalenie skargi -Postać Świętego Mikołaja jest postacią bajkową związaną z tradycją obchodzenia Świąt Bożego Narodzenia wzorowaną na św. Mikołaju z Miry żyjącym w starożytności i pomagającym ubogim. Postać ta jako element kultury masowej należy do dobra wspólnego i tym samym nie może być przedmiotem ograniczeń prawnych wynikających z prawa własności intelektualnej, w tym prawa autorskiego oraz prawa znaków towarowych - wyjaśniał Kaufland i dodawał, że reklama zrealizowana jest w bajkowej konwencji, a w związku z tym przeciętny konsument powinien ją umieć właściwie odczytać.

Zdaniem KER reklama nie naruszyła kodeksu etyki i dobrych obyczajów.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Może być bardzo niebezpiecznie. Jest ostrzeżenie IMGW również dla Poznania!
2℃
-3℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
17 km
Stan powietrza
PM2.5
30.70 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro