Pociągi Poznańskiej Kolei Metropolitalnej dojadą do Śremu? 'Rewitalizacja tej linii ma silne uzasadnienie'
W Urzędzie Marszałkowskim odbyło się we wtorek spotkanie dotyczące reaktywacji połączeń kolejowych pomiędzy Poznaniem a Śremem.
O reaktywacji połączeń do Śremu mówi się od dłuższego czasu, a ekspertyzy zamówione przez stowarzyszenie Metropolia Poznań wskazują, że taka inwestycja ma duże szanse powodzenia - Z wielokierunkowych analiz wynika, że modernizacja tej linii jest jak najbardziej wskazana. Potencjał pasażerski po przywróceniu połączenia Śrem - Czempiń to ok. 7 tys. osób w ciągu doby, które przewoziłyby pociągi w 24 kursach, po 12 kursów w każdą ze stron. Uważam, że prace należy kontynuować. Pierwszy etap mamy za sobą, postawmy kolejny krok. Projekt, mimo różnych trudności infrastrukturalnych i technicznych jest możliwy do zrealizowania - komentuje Wojciech Jankowiak, wicemarszałek.
Przywrócenie połączeń na tej linii będzie wymagało między innymi budowy nowego torowiska, peronów, dworców -Konieczne będzie porozumienie się z Wielkopolskim Zarządem Dróg Wojewódzkich, ponieważ stare - nieczynne tory położone są zbyt blisko drogi, po której odbywa się intensywny ruch samochodowy, a po nowych torach na 67 proc. długości całego odcinka pociągi mają jeździć z prędkością 120 kilometrów na godzinę - czytamy w komunikacie prasowym.
W działania zmierzające do reaktywacji połączeń kolejowych zaangażowany jest burmistrz Śremu - Rewitalizacja połączenia kolejowego Śrem - Czempiń jest dla mnie, jako burmistrza Śremu działaniem priorytetowym. To projekt również bardzo ważny dla mieszkańców gmin położonych w pobliżu trasy. Gmina Śrem jest obecnie w fazie szybkiego rozwoju gospodarczego. Bezrobocie w gminie wynosi ok. 2,5 proc. Mamy potencjał. Rozwój może zostać przyhamowany jeśli nie będziemy mieć możliwości szybszego przemieszczania się za pomocą transportu zbiorowego pomiędzy Śremem a Poznaniem. Połączenie będzie służyć też do szybszego i bardziej komfortowego przemieszczania się pomiędzy miejscowościami położonymi w naszej okolicy - mówi Adam Lewandowski, burmistrz Śremu.
Odcinek Śrem - Czempiń ma około 21 kilometrów. Według szacunków jego rewitalizacja wraz z elektryfikacją ma kosztować od 160 do 200 mln złotych. Reaktywacja połączenia została wpisana do rządowego programu Kolej+, a to oznacza, że duża część prac może zostać sfinansowana z budżetu państwa.
Najpopularniejsze komentarze