Parowozownia Wolsztyn kupiła zabytkowe wagony do obsługi regularnych połączeń

Parowozownia Wolsztyn do tej pory borykała się z brakiem historycznych wagonów, a ruch planowy prowadzony był przy użyciu wypożyczonego taboru. Teraz ma się to zmienić.
Regularny ruch pociągów obsługiwanych trakcją parową zostanie przywrócony już 19 stycznia, a na trasę wyjadą wówczas wagony typu 120A kupione przez Parowozownię Wolsztyn -Udało nam się nabyć od Przewozów Regionalnych po atrakcyjnej cenie dwa wagony typu 120A, tzw. bonanzy. Wagony są po naprawie głównej i są już w naszych barwach. Wreszcie możemy wozić pasażerów własnymi, a nie pożyczonymi wagonami - powiedział w rozmowie z PAP Wojciech Marszłakiewicz, dyrektor PW. Z nieoficjalnych informacji portalu infoRail wynika, że koszt zakupu dwóch wagonów to 1,8 mln zł netto.
W rozpoczynającym się wkrótce sezonie pociągi prowadzone przez parowóz będą kursowały podobnie jak w ubiegłym roku. Od poniedziałku do piątku dwie pary pociągów będą kursowały na trasie Wolsztyn - Leszno, a w soboty na trasie Wolsztyn - Poznań.