UAM z największym przyrostem fanów na Facebooku wśród wszystkich polskich uczelni
Agencja specjalizująca się w analizie mediów opublikowała zestawienie, z którego wynika, że poznańska uczelnia jest coraz bardziej popularna w sieci.
Pod względem rozwoju społeczności w największym medium społecznościowym grudzień był bardzo dobry dla Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza. Największa poznańska uczelnia zanotowała w tym czasie przyrost o 300 nowych fanów na Facebooku. Jest to najlepszy wynik wśród polskich uczelni - dowiadujemy się z rankingu przygotowanego przez agencję Apostołowie Opinii. Warto jednak zauważyć, że UAM ma sporo do nadrobienia, jeśli chodzi o budowanie społeczności w sieci.
Pod względem ogólnej liczby obserwujących ośrodkowi akademickiemu ze stolicy Wielkopolski wciąż daleko do drugiego w grudniowym zestawieniu Uniwersytetu Warszawskiego, który cieszy się zainteresowaniem społeczności liczącej 71 tys. użytkowników. Poznańska uczelnia ma ich niespełna 30 tys. czyli w generalnym zestawieniu popularności na Facebooku ustępuje Uniwersytetowi Jagiellońskiemu (70 tys.), Szkole Głównej Handlowej (43 tys.), Uniwersytetowi Wrocławskiemu (38 tys.) i Uniwersytetowi im. Mikołaja Kopernika (31 tys.). Tę ostatnią uczelnie UAM-owi będzie stosunkowo najłatwiej wyprzedzić, ponieważ rozwija się ona o połowę wolniej.