Dębiec bez bimb
Torowisko w ulicy 28 Czerwca 1956 roku (pomiędzy Hetmańską a Wspólną) jest w fatalnym stanie. Tramwaje mają tam ograniczenie do 10 km/h. Po za tym hałas spowodowany złym stanem torowiska przeszkadza pacjentom szpitala HCP. Dlatego MPK, już w sobotę rozpoczyna remont torów, który potrwa aż do końca kwietnia.
Na ten czas zmienionymi trasami jeździć będą bimby linii nr 9 i 10, które dojeżdżają tylko do zajezdni przy ulicy Pamiątkowej. Pasażerowie chcący wrócić do Centrum muszą korzystać z przystanku początkowego na ul.Hetmańskiej, przed skrzyżowaniem z ul.28 Czerwca. Natomiast "Dwójka" zawraca przy Rynku Wildeckim, gdzie dalej ulicami Wierzbięcice i Królowej Jadwigi powraca na Ogrody.
Ponadto zmiany czekają pasażerów komunikacji nocnej. Autobusy linii 243 jadąc w kierunku Dworca Głównego PKP kierowane są objazdem przez 28 Czerwca 1956 r., Wspólną, Rolną i Hetmańską.
Z Dębca do ulicy Pamiątkowej kursują będą autobusy zastępcze "za tramwaj".
Oto szczegółowe trasy objazdowe:
LINIA NR 2:
OGRODY - ... - Strzelecka - Królowej Jadwigi - Górna Wilda - RYNEK WILDECKI - Wierzbięcice - Królowej Jadwigi - Strzelecka - ... - OGRODY
LINIA NR 9:
PIĄTKOWSKA - ...- Strzelecka - Królowej Jadwigi - Górna Wilda - 28 Czerwca 1956r. - PAMIĄTKOWA
LINIA NR 10:
POŁABSKA - ... - Roosevelta - most Dworcowy - Wierzbięcice - 28 Czerwca 1956r. - PAMIĄTKOWA
LINIA NOCNA NR 243:
OS. DĘBINA - ... - Dolna Wilda - Wspólna - Rolna - Hetmańska - 28 Czerwca 1956r. - Wierzbięcice - ... - DWORZEC GŁÓWNY PKP.
Powrót bez zmian.
AUTOBUS "ZA TRAMWAJ":
DĘBIEC (przystanek początkowy przy postoju taksówek) - 28 Czerwca 1956 r. - Wspólna - Rolna - Pamiątkowa - 28 Czerwca 1956 r. - TRAUGUTTA (przystanek przed skrzyżowaniem z ulica Hetmańską).
Powrót:TRAUGUTTA - 28 Czerwca 1956 r. - DĘBIEC.
Zmiany czekają też kierowców, gdyż ulica 28 Czerwca 1956r. pomiędzy Hetmańską, a Wspólną w kierunku Dębca stała się jednokierunkowa. Dla nich przygotowano objazd w kierunku Śródmieścia ulicami: Wspólną i Rolną (lub alternatywnym prowadzącym Wspólną i Drogą Dębińską).
Jest to pierwsza i nie ostatnia z ważniejszych tegorocznych inwestycji MPK. Oprócz tego przeprowadzony ma zostać remont torowiska w ulicy Fredry, Św.Marcin (pomiędzy Kościuszki a Gwarną), a także na Warszawskiej (na odcinku od Ronda Śródka do Krańcowej).
Do wymiany pójdą także tory na Moście Uniwersyteckim, Królowej Jadwigi (od Strzeleckiej do Mostu Królowej Jadwigi) oraz w ulicy Pułaskiego. Drobne prace remontowe MPK zapowiada także na ul.Reymonta i Rynku Wildeckim.
W tym roku przeprowadzony ma zostać też generalny remont ulicy Winogrady wraz z jej przebudową. Jednak mieszkańcy będą musieli poczekać aż do jesieni, gdyż obecnie trwają przetargi. Remont ma potrwać rok. W tym czasie utrudnienia czekać będą nie tylko pasażerów MPK, ale i kierowców, bowiem z ruchu będzie wyłączona cała ulica.
Jest też dobra wiadomość. W czerwcu zakończy się remont wiaduktu górczyńskiego, a na swoje stałe trasy powrócą "piątka", "ósemka" i "czternastka". Kierowcy będą musieli jednak uzbroić się w cierpliwość, bowiem równocześnie z oddaniem do użytku nowego wiaduktu drogowcy rozpoczną remont wschodniej części wiaduktu.
Ponadto od kwietnia po zimowej przerwie powróci autobus linii pospiesznej P kursujący na trasie Rondo Kaponiera - Bukowska - Sierosław, zaś autobusy linii nr 53 jeździć będą także w soboty i święta.