Nowoczesne pociągi na wilekopolskich trasach
Kolej regionalna w ręce samorządu. Nad takim rozwiązaniem pracują posłowie i samorządowcy. Sęk w tym, że przewozy regionalne są potwornie zadłużone. Urzędnicy chcą przejąć udziały w kolejowej spółce, ale bez długów. Dlatego liczą na 15 miliardów złotych na modernizację taboru.
Kolejowe przewozy regionalne do końca roku ma przejąć samorząd. Skarb państwa obiecuje spłacić długi spółki PKP Przewozy Regionalne i przekazać jej udziały samorządom - czyli urzędom marszałkowskim. Wielkopolska ma dostać 10 procent udziału w nowej spółce. Ale to nie jedyne zmiany na kolei -jest szansa na nowe tabory. Monitorowane, szybkie, i przyjazne dla środowiska. Na ten cel zarezerwowanych jest już 59 milionów euro z funduszy unijnych. Zakup ponad trzydziestu sztuk nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych, które zdecydowanie zmienią wizerunek taborowy kolei - zapowiada kierownik Oddziału Funduszy Unijnych Inwestycji Jan Woźniak.
W Wielkopolsce nie zabraknie też innych kolejowych inwestycji. Linia z Poznania do Gołańczy, również z Poznania do Wolsztyna zostanie zmodernizowana. Zostaną wprowadzone bardzo nowoczesne rozwiązania, rozwiązania techniczne w zakresie sterowania ruchem - mówi Bogdan Bresch, prezes Oddziału SITK.
W tej chwili trwa jedna z największych inwestycji w rejonie - modernizacja poznańskiego węzła kolejowego. Być może prace zakończą się do końca roku. Dzięki temu będzie cicho, szybko i nowocześnie.