Regularne awarie tablic na PST
Tablice Informacji Pasażerskiej na trasie Poznańskiego Szybkiego Tramwaju szwankują od początku istnienia.
Montaż systemu rozpoczął się jeszcze w ubiegłym roku. Tablice miały informować m.in. o rzeczywistym czasie przyjazdu pojazdu komunikacji miejskiej. Wyposażone są również w moduł zapowiedzi głosowych, który miał informować osoby niewidome o numerze linii, kierunku oraz pozostałym czasie do przybycia pojazdu podawanym w minutach. Choć sprzęt działa od kilku miesięcy, to pasażerowie co jakiś czas donoszą o jego awariach. - Tablice działają średnio raz na dwa tygodnie - ocenił nasz czytelnik.
Rzecznik poznańskiego MPK przyznaje, że usterki rzeczywiście się zdarzają, choć na znacznie mniejszą skalę. - Dzisiaj mieliśmy awarię na przystanku Kurpińskiego, pozostałe tablice działały - przekazała nam Iwona Gajdzińska. Wszelkie usterki i problemy są na bieżąco zgłaszane wykonawcy. Natychmiastowa naprawa nie jest jednak zwykle możliwa, ponieważ firma odpowiedzialna za obsługę systemu ma siedzibę w Słupsku, a umowa zobowiązuje ją do usunięcia usterki w ciągu dwóch dni.
Wszystkie naprawy usuwane są w ramach gwarancji, nie uszczuplają więc budżetu MPK. Przewoźnik nie ma jednak zamiaru akceptować obecnego stanu rzeczy i pracuje nad poprawą sytuacji. - Problem polega na integracji tablic z systemem ITS. Za oba projekty odpowiedzialne były inne firmy, stąd pewne różnice. Pracujemy jednak nad dostosowaniem interfejsu, to powinno zakończyć sprawę awarii - zapewniła Iwona Gajdzińska.
Najpopularniejsze komentarze