Reklama
Reklama

Regularne awarie tablic na PST

fot. Czytelnik

Tablice Informacji Pasażerskiej na trasie Poznańskiego Szybkiego Tramwaju szwankują od początku istnienia.

Montaż systemu rozpoczął się jeszcze w ubiegłym roku. Tablice miały informować m.in. o rzeczywistym czasie przyjazdu pojazdu komunikacji miejskiej. Wyposażone są również w moduł zapowiedzi głosowych, który miał informować osoby niewidome o numerze linii, kierunku oraz pozostałym czasie do przybycia pojazdu podawanym w minutach. Choć sprzęt działa od kilku miesięcy, to pasażerowie co jakiś czas donoszą o jego awariach. - Tablice działają średnio raz na dwa tygodnie - ocenił nasz czytelnik.

Rzecznik poznańskiego MPK przyznaje, że usterki rzeczywiście się zdarzają, choć na znacznie mniejszą skalę. - Dzisiaj mieliśmy awarię na przystanku Kurpińskiego, pozostałe tablice działały - przekazała nam Iwona Gajdzińska. Wszelkie usterki i problemy są na bieżąco zgłaszane wykonawcy. Natychmiastowa naprawa nie jest jednak zwykle możliwa, ponieważ firma odpowiedzialna za obsługę systemu ma siedzibę w Słupsku, a umowa zobowiązuje ją do usunięcia usterki w ciągu dwóch dni.

Wszystkie naprawy usuwane są w ramach gwarancji, nie uszczuplają więc budżetu MPK. Przewoźnik nie ma jednak zamiaru akceptować obecnego stanu rzeczy i pracuje nad poprawą sytuacji. - Problem polega na integracji tablic z systemem ITS. Za oba projekty odpowiedzialne były inne firmy, stąd pewne różnice. Pracujemy jednak nad dostosowaniem interfejsu, to powinno zakończyć sprawę awarii - zapewniła Iwona Gajdzińska.

Reklama

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

16℃
8℃
Poziom opadów:
13.4 mm
Wiatr do:
14 km
Stan powietrza
PM2.5
17.66 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro