Znamy trasy, po których będą jeździć 45-metrowe tramwaje
Branżowy portal Transport-Publiczny.pl rozwija temat wprowadzenia na poznańskie tory długich tramwajów, które mają rozładować ruch.
O zamiarach miasta, dotyczących wprowadzenia do obiegu trzywagonowych tramwajach pisaliśmy przed kilkoma dniami w artykule: 45-metrowe tramwaje receptą na korki? ZTM testuje takie rozwiązanie. Dłuższe bimby mogą znacznie zwiększyć możliwości przewozowe, przy zachowaniu liczby uruchamianych pojazdów na tym samym poziomie.
Z koniecznością wydłużenia tramwajów liczono się w Poznaniu od lat. W wytycznych przekazywanych przez ZTM projektantom znajduje się zapis o konieczności projektowania dłuższych platform przystankowych przystosowanych do obsługi tego rodzaju taboru. Jak podaje ZTM na swojej stronie, są one realizowane. Miasto pod względem infrastrukturalnym jest więc już częściowo przygotowane. Chodzi o przystanki na trasie PST i na Franowo, ale również m.in. zmodernizowane w ostatnich latach przystanki na węzłach Rondo Kaponiera, Most Dworcowy, Poznań Główny oraz Półwiejska i AWF. Inne zostaną przystosowane już wkrótce, jak np. obecnie modernizowany przystanek PST Most Teatralny.
W komunikacie wydanym w tej sprawie przez ZTM pojawiła się informacja, że 45-metrowe tramwaje miałyby kursować na najbardziej obłożonych trasach. Dziennikarze Transportu Publicznego uchylają trochę rąbka tajemnicy w tym temacie. "ZTM myśli o skierowaniu najdłuższych w historii Poznania wagonów m.in. na linie 12 i 16 - obie kursujące po PST. Poza "PeSTką" 45-metrowe tramwaje miałyby jeździć np. na "szóstce" z Junikowa na Miłostowo" - czytamy w serwisie. Ostatecznej decyzji o zakupie dodatkowych 25-30 pojazdów jeszcze nie podjęto.
Najpopularniejsze komentarze