Naprawa rozbitego Pendolino będzie kosztowała blisko połowę wartości nowego składu i potrwa do 2020 roku
PKP Intercity porozumiało się z firmą Alstom w sprawie naprawy rozbitego pociągu Pendolino. Naprawa pociągu będzie kosztowała 8,5 mln euro i jest to najdroższa naprawa powypadkowa w historii przewoźnika.
Do zdarzenia doszło 7 kwietnia 2017 roku na przejeździe kolejowym w miejscowości Ozimek (woj. opolskie). Pociąg zderzył się z ciężarówką, która wjechała na niestrzeżony przejazd kolejowy. W wyniku zdarzenia poszkodowanych zostało osiemnaście osób, a skład został poważnie uszkodzony.
Negocjacje w sprawie naprawy składu przez producenta właśnie się zakończyły. Z informacji branżowego portalu Rynek Kolejowy wynika, że koszt naprawy to 8,5 mln euro netto. Oznacza to, że koszt naprawy wyniesie blisko połowę ceny nowego składu (ok 20 mln euro kosztuje 1 pociąg). Umowa z producentem została już podpisana -Przekazanie pojazdu do Alstomu planowane jest w grudniu br., a czas naprawy wynosi 584 dni od chwili przekazania ED250-002 wykonawcy do naprawy - poinformowała w rozmowie z portalem Agnieszka Serbeńska, rzeczniczka spółki.
Jedynie 4 mln złotych uda się odzyskać z ubezpieczenia kierowcy ciężarówki, który doprowadził do wypadku. Reszta kwoty zostanie pokryta z autocasco wykupionego przez przewoźnika.
Skład wróci na tory w 2020 roku.
Najpopularniejsze komentarze