Prezes MPK Poznań: Elektromobilność to nie tylko autobusy elektryczne, ale też tramwaje
MPK Poznań do tej pory dość ostrożnie podchodziło do tematu autobusów elektrycznych. Inne miasta już od jakiegoś czasu inwestują w tego typu pojazdy, a MPK Poznań dopiero w tym roku ogłosiło pierwszy przetarg na autobusy elektryczne.
Podejście MPK Poznań do tematu elektromobilności wyjaśnia Wojciech Tulibacki w rozmowie z portalem Transport Publiczny -My, jako miasto Poznań, ponosimy bardzo duże nakłady na sieć tramwajową, która jest właśnie elektryczna. I przy tym jest bardziej ekologiczna niż ten elektrobus. Gdy przyjrzymy się autobusom elektrycznym, to przy elektrycznym ogrzewaniu pojazdy mają bardzo mały zasięg. Oznacza to, że trzeba będzie mieć kilka autobusów do obsługi danej trasy. Jeżeli wstawimy piec na olej opałowy, to niestety pojazd nie jest już zeroemisyjny -stwierdza Wojciech Tulibacki w rozmowie z portalem.
Zdaniem prezesa MPK korzystniejszy jest rozwój sieci tramwajowej i dowożenie pasażerów na tramwaj nowoczesnymi autobusami z silnikami diesla -Na obszarach poza ścisłym centrum rozszerzenie komunikacji autobusowej w oparciu o dieslowskie pojazdy spełniające normę Euro 6 i zmniejszenie liczby samochodów da nam większy efekt ekologiczny niż kilka autobusów elektrycznych - wyjaśnia Tulibacki.