Reklama

Piotr i Paweł zamknął siedem sklepów. Powstanie sklep wzorcowy i nowy program lojalnościowy

fot. mat. prasowe PiP
fot. mat. prasowe PiP

Wraz z rozpoczęciem postępowania sanacyjnego przyśpiesza proces restrukturyzacji sieci. Portal Wiadomości Handlowe poinformował o zamknięciu pierwszych siedmiu sklepów.

W mijającym tygodniu kilkukrotnie informowaliśmy o sytuacji sieci Piotr i Paweł. Dobrą wiadomością było na pewno rozpoczęcie postępowania sanacyjnego, które daje możliwość przeprowadzenia restrukturyzacji - W każdej restrukturyzacji są potrzebne czas i pieniądze. Zarząd spółki Piotr i Paweł wdraża obecnie plan restrukturyzacji, którego nadrzędnym celem jest utrzymanie pełnych zdolności operacyjnych firmy, a przede wszystkim zabezpieczenie należności wszystkich interesariuszy tj. m.in. dostawców, właścicieli nieruchomości, franczyzobiorców, instytucji finansowych i pracowników. Złożony do Sądu w Poznaniu wniosek sanacyjny jest środkiem do realizacji tego planu, który daje czas na wdrożenie planu restrukturyzacyjnego sieci Piotr i Paweł - tłumaczył w rozmowie z portalem Wiadomości Handlowe Marek Miętka, prezes spółki.

W piątek okazało się, że działania restrukturyzacyjne przyśpieszyły, a spółka podjęła decyzję o zamknięciu pierwszych siedmiu sklepów - Zbadaliśmy nasze sklepy pod kątem 6 parametrów, wśród których były takie elementy jak: dodatnia EBITDA, lokalizacja, potencjał, konkurencja znajdująca się wokół, a także to, czy dany sklep znajduje się w tej części miasta, gdzie możemy liczyć na klientów z portfelem średnim i wyższym - bo to jest nasz docelowy klient. Zamykamy zatem te sklepy, które w aktualnej sytuacji rynkowej nie osiągają zakładanych wyników i jest to element naszego planu - poinformował w piątek Miętka. Zamknięte zostały następujące sklepy:Koszalin, Lubin, Wejherowo, Kraków (ul. Lubicz), Warszawa (ul. Łopuszańska), Szczecin (al. Warszawy) i Grudziądz (ul. Kalinkowa).

Jednocześnie pojawiają się kolejne szczegóły planowanych zmian. Piotr i Paweł chce wrócić do swoich korzeni i zapowiada koniec wojny cenowej z dyskontami -Marka powróci do swoich korzeni w zakresie asortymentu, klientów i pozycji na rynku. Wkrótce pokażemy w Poznaniu wzorcowy sklep ze zmianami, jakie docelowo planujemy wprowadzić w całej sieci - tłumaczy na łamach poznańskiej Gazety Wyborczej Aleksander Rosa z Piotra i Pawła. Zaplanowano między innymi nowy program lojalnościowy oraz działania marketingowe skierowane do bardziej wymagających klientów.

Równocześnie z restrukturyzacją trwają rozmowy z potencjalnymi inwestorami.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Jest kolejne ostrzeżenie IMGW. Uwaga na drogach!
6℃
-2℃
Poziom opadów:
0.1 mm
Wiatr do:
10 km
Stan powietrza
PM2.5
24.01 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro