Samowolka obsługi parkingu Park & Ride na Piątkowie? ZTM przyjrzy się pracy operatorów
Jedna z klientek skarży się na korki przed wjazdem na parking Park & Ride na Piątkowie oraz na pracę operatorów obsługujących obiekt. ZTM zapowiada, że przyjrzy się problemowi.
Jak zwykle nie działa system PEKA. Wielokrotnie obsługa tworzyła korki przed wjazdem, prosząc każdego o podanie nr karty PEKA oraz tablic rejestracyjnych. W środę obsługa wpadła na wygodniejszy pomysł. "Nie mamy możliwości weryfikacji nr karty PEKA. Proszę pobrać bilet, opłacić i złożyć reklamacje do ZTM." Opłaciłam PEKĘ. W regulaminie nie ma obowiązku posiadania 15 zł na ewentualne awarie systemu. Czemu to klient ma za nie odpowiadać? Dlaczego klient, który ma aktywną PEKĘ jest obarczony takim obowiązkiem? Już raz postąpiłam w ten sposób. Kosztowało mnie to kilka maili z ponagleniem, by po 45 dniach dostać zwrot środków z informacją, że na reklamację odpowiedź jest w ciągu 30 dnu, ale księgowość ma swoje terminy. Klient musi zatem opłacić PEKĘ i mieć min. 675 zł na koncie na ewentualne awarie, by mieć pewność, ze będzie mógł skorzystać z parkingu! - pisze nasza czytelniczka.
Do sprawy ustosunkował się ZTM. System PEKA działa stabilnie, a na przestrzeni ostatnich tygodni nie zaobserwowaliśmy żadnych problemów z jego funkcjonowaniem - zapewnia Agnieszka Smogulecka z ZTM. Jednocześnie pragniemy podkreślić, że zgodnie z regulaminem parkingu oraz postanowieniami Rady Miasta Poznania została określona pula biletów, które uprawniają do bezpłatnego korzystania z parkingu P&R. W przypadku braku ważnego biletu lub biletu nieobjętego programem bezpłatnego parkowania na terminalu wjazdowym wyświetlana jest odpowiednia informacja. W takim przypadku by skorzystać z parkingu należy pobrać bilet, który jest dowodem wjazdu i skorzystać z miejsc postojowych na parkingu. W uzasadnionych przypadkach operator parkingu może poprosić o numer identyfikacyjny karty PEKA - tłumaczy Smogulecka. Zapewniamy, że zwrócimy uwagę na pracę operatorów, zwłaszcza w zakresie ścieżki wjazdu i wyjazdu z parkingu - kończy.
Przypomnijmy. Na pierwszym parkingu Park & Ride, który powstał w pobliżu przystanku PST Szymanowskiego kierowcy mają do dyspozycji 130 miejsc postojowych dla samochodów, w tym 6 dla osób niepełnosprawnych, a także 20 stanowisk pod dachem dla rowerów. Bezpłatnie z parkingu mogą korzystać posiadacze karty PEKA / Elektronicznej Legitymacji Studenckiej lub Doktoranckiej z ważnym biletem: okresowym imiennym (normalny lub ulgowy) na strefy A, A+B lub A+B+C, metropolitalnym na te same strefy, na rok szkolny na te same strefy lub semestralnym na te same strefy. Co ważne bilet ZTM nie musi być na imiennej karcie kierującego, może należeć do współpasażera.
Jeśli nie posiadamy biletu na karcie PEKA upoważniającego do bezpłatnego korzystania z parkingu, musimy uiścić opłatę za parkowanie w automatycznej kasie. To 15 złotych za dobę. Potwierdzenie opłaty zabieramy i pokazujemy kontrolerom biletów w przypadku kontroli w autobusie lub tramwaju. Z potwierdzeniem możemy korzystać bezpłatnie z komunikacji miejskiej i podmiejskiej pod pieczą ZTM w strefach A+B+C. Co oczywiste, możliwość korzystania z bezpłatnych przejazdów jest tylko w czasie parkowania samochodu na Park & Ride. Co istotne, potwierdzenie opłaty upoważnia do bezpłatnego korzystania z komunikacji miejskiej tylko jedną osobę (kierowcę). Współpasażerowie kierowcy zobowiązani są posiadać własny bilet w trakcie przejazdu komunikacją miejską.
Kierowcy, którzy pozostawią samochód na parkingu na dłużej niż dobę parkingową, będą musieli zapłacić opłatę dodatkową w wysokości 100 złotych.