Ze Starołęki na os. Sobieskiego koleją? Miasto chce zagospodarować obwodnicę towarową
To wciąż melodia przyszłości, ale urzędnicy chcieliby wykorzystać do transportu pasażerskiego towarową obwodnicę Poznania.
Linia jest obecnie wykorzystywana przez pociągi towarowe. W przyszłości mogłaby jednak posłużyć jako droga z Franowa na osiedle Sobieskiego czy Strzeszyn.
- Uruchomienie komunikacji pasażerskiej w ramach Poznańskiej Kolei Metropolitalnej na obwodnicy towarowej jest projektem przyszłościowym. Jednak już dziś musimy zadbać o to, aby w ramach prac projektowych zostały przygotowane wszystkie niezbędne elementy, które będą służyć pasażerom. Prowadzenie tego projektu jest możliwe dzięki doskonałej współpracy z PKP PLK S.A. - twierdzi wiceprezydent Maciej Wudarski.
Firma BBF Sp. z o. o. stworzy koncepcję programowo-przestrzenną polegającą na powiązaniu nowoprojektowanych przystanków w ramach obwodnicy towarowej Poznania. PKP PLK ma wybudować przystanki Poznań Franowo, Poznań Kobylepole, Poznań Zieliniec, Poznań Karolin, Poznań Naramowice, Poznań Uniwersytet i Suchy Las.
Ważnym elementem planów będzie budowa łącznicy pomiędzy obwodnicą towarową a linią 354 Poznań-Piła. Będzie ona zlokalizowana pomiędzy przystankami Suchy Las i Strzeszyn.
Równolegle prowadzona jest weryfikacja możliwości uruchomienia ruchu pasażerskiego na obwodnicy towarowej i związanych z tym kosztów. Inwestycja znajduje się na liście rezerwowej, co stwarza dla niej szansę na dofinansowanie unijne.
Miasto za opracowanie koncepcji zapłaci 150 tysięcy złotych. Powstanie ona do grudnia tego roku.
Najpopularniejsze komentarze