Reklama
Reklama

Za pieniądze z Unii Europejskiej chcą wyremontować linie kolejowe do Międzychodu

fot. Olympic1981/wikimedia

O konieczności reaktywacji połączeń kolejowych do Międzychodu mówi się od lat. W tym roku sprawy nabrały tempa, a PKP PLK rozważa możliwość wpisania rewitalizacji linii ze środków UE.

O planach reaktywacji połączeń kolejowych do Międzychodu pisaliśmy wielokrotnie. W tym roku na terenach położonych wzdłuż linii kolejowych numer 363 i 368 przeprowadzono badania wśród mieszkańców, które cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Lokalny samorząd zlecił też przygotowanie dokumentu "Opracowanie prognozy wielkości przewozów pasażerskich i towarowych dla planowanych do rewitalizacji linii kolejowych nr 363 Rokietnica -Międzychód oraz nr 368 Szamotuły - Międzychód", który ma być podstawą dla podjęcia prac przy ewentualnej reaktywacji powyższych linii.

Studiujesz? Chcesz poznać pracę dla miasta? Zimowe staże studenckie w Urzędzie Miasta Poznania. Do 1 listopada br. aplikuj na www.poznan.pl/mim/staz/
REKLAMA

Sprawą zajmuje się też PKP PLK, które rozważa umieszczenie obu linii na liście inwestycji dla nowej perspektywy finansowej UE na lata 2021 - 2027 -W toku przygotowania listy potencjalnych inwestycji kolejowych dla perspektywy po roku 2020, Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego zgłosił, że prowadzane są analizy potencjalnej wielkości przewozów na połączeniach kolejowych z Rokietnicy i Szamotuł do Międzychodu. Urząd Marszałkowski zgłosił je jako potencjalne projekty inwestycyjne. Są one objęte analizami na potrzeby przygotowania projektów dla Nowej Perspektywy w Spółce. Ostateczna lista projektów będzie również uwarunkowana dostępnością środków finansowych, w tym finalnymi uzgodnieniami z organizatorem transportu - Urzędem Marszałkowskim oraz możliwościami w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. Decydujące będą także wyniki dotyczące prognoz potencjalnych wielkości przewozów zleconych przez Urząd Marszałkowski - mówi w rozmowie z portalem Rynek Kolejowy Zbigniew Wolny z PKP PLK.

Na razie trudno powiedzieć, jaki byłby koszt rewitalizacji obu linii, ale już dziś wiadomo, że będą to duże pieniądze. Linie od dawna są nieprzejezdne i ich ponowne uruchomienie wiąże się z kompleksową przebudową.

Reklama

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

12℃
7℃
Poziom opadów:
1 mm
Wiatr do:
12 km
Stan powietrza
PM2.5
15.54 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro