Reklama
Reklama

Czy Trasa Kórnicka wytrzyma remont Górnego Tarasu Rataj? Będzie jedynym dojazdem do zajezdni na Franowie

Ostatnia awaria na Trasie Kórnickiej rodzi pytania o stan tego torowiska w kontekście czekających go obciążeń.

W ubiegły piątek doszło do usterki na wysokości ulicy Milczańskiej, przez którą trasę trzeba było wyłączyć z użytku. Służbom MPK udało się rozwiązać ten problem podczas weekendu i już w poniedziałek tramwaje wróciły na uszkodzony odcinek.

Nie czekaj. Od 1 stycznia 2024 r. korzystanie z bezklasowych kotłów jest karalne. 2 stycznia 2025 r. rusza kolejna edycja programu Kawka Bis, zgłoś się i otrzymaj nawet 37 000 zł.
REKLAMA

Problem w tym, że torowisko w tym rejonie od dawna jest w złym stanie. Dwa lata temu przeszło ono punktowe remonty, ale to tylko kosmetyka. Pierwszeństwo ma jednak remont na Górnym Tarasie Rataj, podczas którego przez Trasę Kórnicką bimba przejedzie średnio co dwie minuty.

Nieoficjalnie mówi się, że przy zwiększonym obciążeniu scenariusz z ubiegłego piątku może się powtórzyć.

- Po to były te remonty dwa lata temu, żeby torowisko wytrzymało i był dojazd tramwajów do zajezdni na Franowie - przekonywał w rozmowie z telewizją WTK Bartosz Trzebiatowski z ZTM.

- Jeżeli trasa nie wytrzyma to będzie trzeba ją punktowo remontować. Trzeba pamiętać o tym, że tramwaje muszą dojechać do Franowa - mówił Maciej Wudarski, wiceprezydent Poznania.

W sierpniu ruszy remont GTR. Następnie rozpocznie się budowa linii na Falistą, a Trasa Kórnicka doczeka się modernizacji za 3 lata.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

3℃
-1℃
Poziom opadów:
2.1 mm
Wiatr do:
15 km
Stan powietrza
PM2.5
10.50 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro