Podpisano umowę na przebudowę torowiska na Górnym Tarasie Rataj. Półtora roku utrudnień

fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe

Poznańskie Inwestycje Miejskie podpisały we wtorek umowę z firmą, która przebuduje torowisko na Górnym Tarasie Rataj.

Od kilku lat wzrasta w Poznaniu kwota przeznaczona na remonty torowisk tramwajowych. W tym roku pobity został kolejny rekord -Tylko w tym roku przeprowadzone zostały istotne remonty, jak przebudowa sieci trakcyjnej w ul. Murawa, czy układu torowego na ul. Hetmańskiej. Trwa przebudowa sieci trakcyjnej w ul. 28 Czerwca 1956r. i na pętli Dębiec. Na mniejsze i większe remonty w tym roku przeznaczonych zostanie łącznie 25 mln zł. Same naprawy jednak nie wystarczą, aby tworzyć sprawny system komunikacyjny. Dziś podpisana została umowa na zrealizowanie inwestycji niezwykle ważnej dla mieszkańców, szczególnie mieszkańców Chartowa i Żegrza, bo dotyczy kompleksowej modernizacji torowiska na Górnym Tarasie Rataj i przebudowy ronda Żegrze - mówił Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania.

Zwycięzcą przetargu została spółka ZUE S.A., która zadeklarowała, że prace wykona w ciągu 14 miesięcy od podpisania umowy - Zgodnie z harmonogramem, w 2018 roku zasadnicze prace będą się toczyć w rejonie ronda Żegrze, natomiast w przyszłym roku będzie równolegle prowadzona przebudowa trasy na Górnym Tarasie Rataj - informuje Paweł Śledziejowski, prezes PIM.

Prace rozpoczną się w sierpniu, ale co istotne do końca 2018 roku utrzymany zostanie ruch tramwajowy w ciągu ulic Chartowo i Żegrze. W tym celu wybudowany zostanie tymczasowy zjazd torowy od Ronda Żegrze do przystanku Żegrze I -Do przystanku Żegrze I będzie dojeżdżał tramwaj linii nr 17 (z Ogrodów, przez rondo Śródka i os. Lecha). Na odcinku od ronda Starołęka do przystanku Os. Lecha kursować będzie autobus "za tramwaj" T1. Na czas budowy zjazdu mogą pojawić się krótkotrwałe utrudnienia w ruchu tramwajów - jednak już wówczas kursować będzie linia T1. W pierwszym etapie prac tramwaje linii nr 1 będą kursować przez ul. Zamenhofa i trasę kórnicką na Franowo, a linii nr 5 - będą dojeżdżały do przystanku Kórnicka - informuje ZTM.

Całkowity koszt przebudowy to 100 mln złotych. Zakończenie wszystkich prac zaplanowane jest na koniec 2019 roku.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

15℃
9℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
25 km
Stan powietrza
PM2.5
21.87 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro