Pierwsza bimba wyprodukowana pod Poznaniem, która ma trafić do poznańskiego MPK - prawie gotowa
Po ponad roku od podpisania umowy pomiędzy Modertransem, a MPK Poznań na dostawę 50 niskopodłogowych tramwajów, z fabryki płyną optymistyczne wieści.
- Pierwszy tramwaj jest na ukończeniu. Pojazd ten będzie przygotowywany do procesu homologacji - mówi Wojciech Tulibacki, prezes MPK Poznań, w rozmowie ze specjalistycznym portalem transport-publiczny.pl. Chodzi o model Gamma produkowany przez spółkę-córkę, wydzieloną z MPK, czyli Modertrans. Bimba ma 32 metry długości i będzie wyposażona w skrętne wózki.
Umowa zawarta pomiędzy oboma podmiotami przewiduję dostawę 30 jednokierunkowych i 20 dwukierunkowych tramwajów. Bimby pierwszej kategorii pomieszczą 240 podróżnych, z czego 60 na miejscach siedzących, drugiej - będzie mógł przewieźć 230 podróżnych, w tym 50 na miejscach siedzących.
Prototypowa pojazd z nowej rodziny Gamma jest testowany już od zeszłego roku. Tramwaje, które trafią do stałego użycia w Poznaniu będą się jednak różniły od prototypu, zarówno pod względem elektronicznym, jak i wizualnym.
Gammy pojawią się na poznańskich torach na jesieni. Zamówienie 50 tramwajów od Modertransu nie wyczerpuje potrzeb zmian w taborze MPK. Prezes spółki twierdzi, że do wymiany jest jeszcze 31 jednostek.
Najpopularniejsze komentarze