Park & Ride na Piątkowie: pojawiają się problemy z terminalami wjazdowymi. Kierowcy wykorzystują połowę dostępnych miejsc

Na pierwszym w Poznaniu parkingu typu Park & Ride zdarzają się problemy techniczne. Na razie kierowcy wykorzystują zaledwie połowę dostępnych miejsc.
Inwestycję oddano do użytku w lutym. Ma ona zachęcać osoby dojeżdżające do centrum do zostawienia samochodu na obrzeżach miasta i skorzystania z komunikacji miejskiej.
Od kilku dni do naszej redakcji docierają sygnały od kierowców, skarżących się na problemy z wjazdem czy wyjazdem na parking. - Problem pojawił się 4. raz w ciągu ostatnich 10 dni. Obsługa nadal nie ma sprawnej metody działania w trybie awaryjnym. Szlaban powinien być w takim przypadku podniesiony na stałe. Teraz słychać pisk opon przy nagłym hamowaniu, a korki tworzą się do os. Sobieskiego, stoją w nich również autobusy miejskie. Obsługa prosi o podanie 10 cyfr z karty PEKA, choć nie ma możliwości jej weryfikacji - napisał do nas jeden z czytelników.
Za obiekt odpowiedzialny jest Zarząd Transportu Miejskiego. - Od chwili udostępnienia parkingu P&R kierowcom (w lutym br.) nie stwierdzono żadnej awarii systemu parkingowego - twierdzi Agnieszka Smogulecka z ZTM. - Odnotowano jednak przejściowe problemy np. z dokonaniem płatności zbliżeniowej czy z usługą rozpoznawania tablic rejestracyjnych przy terminalu wjazdowym. Każdorazowo w takich sytuacjach natychmiast podejmowane są prace, mające na celu przywrócenie pełnej sprawności funkcji parkingowych - informacje o incydentach przekazywane są również na bieżąco do gwaranta parkingu w celu określenia przyczyny usterki, przywrócenia funkcjonalności oraz ewentualnej wymiany urządzeń - dodaje.
ZTM przyznaj, że w ostatnich dniach zaobserwowano problemy z terminalami wjazdowymi i wyjazdowymi na parking, co może być spowodowane uszkodzeniem czytnika kart PEKA lub komputera zarządzającego terminalami wjazdowymi.
- Każdy przypadek jest diagnozowany i analizowany pod kątem szybkiej i skutecznej reakcji. Niezależnie od tego, prowadzony jest stały monitoring infrastruktury i usług. W przypadku okresowych problemów, operator parkingu - zgodnie z procedurą - wpuszcza lub wypuszcza pojazdy zdalnie - zapewnia Smogulecka.
W przypadku całkowitej awarii systemu szlabany mogą zostać zdalnie podniesione, żeby umożliwić wjazd i wyjazd.
Na parkingu znajduje się 130 miejsc postojowych. Obecnie od poniedziałku do piątku z obiektu korzysta średnio 56,6 kierowców. Rekord padł 10 maja, kiedy P&R zostawiono 96 pojazdów.