Reklama

Na zakazie handlu w niedzielę tracą małe sklepy. Zyskują duże sieci

fot. igorovsyannykov/pixabay/cc0
fot. igorovsyannykov/pixabay/cc0

Przy okazji wprowadzenia zakazu handlu w niedzielę mówiło się, że może to być szansa dla małych sklepów, bo właściciel będzie mógł swój sklep otworzyć. Okazuje się, że tak się nie stało, a Polacy robią zakupy na zapas w dużych sklepach.

O najnowszych danych poinformował dyrektor Polskiej Izby Handlu w trakcie debaty Handel w niedzielę na Europejskim Kongresie Gospodarczym. Z danych PIH wynika, że w kwietniu sprzedaż w sklepach małoformatowych spadła o 4,7%. Zdaniem Macieja Ptaszyńskiego największym beneficjentem zakazu są sieci dyskontów -Mniejszych, uboższych sieci nie stać na takie wydatki reklamowe, więc choć to one miały zyskać na ograniczeniu handlu - w rzeczywistości tracą. Podobnie było na Węgrzech, gdzie duże sieci handlowe agresywnymi kampaniami reklamowymi powiększyły swój udział w rynku kosztem mniejszych podmiotów - stwierdził dyrektor PIH, cytowany przez portal Dla Handlu. Informacje potwierdzają też związkowcy -Z naszych danych wynika ze ten wzrost jest rzędu od 15 do 23 procent. Polacy kupują na zapas ale naszym zdaniem ta tendencja po 2 latach będzie się kurczyła -powiedział Alfred Bujara z NSZZ Solidarność.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Jest kolejne ostrzeżenie IMGW. Uwaga na drogach!
6℃
-2℃
Poziom opadów:
0.1 mm
Wiatr do:
10 km
Stan powietrza
PM2.5
23.57 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro