Wkrótce ruszy Jedzielnia. Miasto chce promować lokalną gastronomię
Kampania pod nazwą Jedzielnia, organizowana przez urząd miasta i spółkę Targowiska, ma pomóc w promocji lokalnych restauracji.
Przez pół roku na największych targowiskach kolejno pojawiać będą się specjalne stoiska, na których wystawiać będą się ze swoimi daniami okoliczne restauracje.
- Chcemy nie tylko przypomnieć, że na poznańskich rynkach można kupić doskonałe, regionalne i sezonowe produkty, ale także pokazać jakie cuda potrafią z nich wyczarować szefowie kuchni poznańskich restauracji - przekonuje Patryk Pawełczak p.o. dyrektora Gabinetu Prezydenta Miasta Poznania.
Kampania ma pogłębić integrację mieszkańców, a na konkretnych targowiskach pojawiać będą się przedstawiciele restauracji zlokalizowanych w najbliższej okolicy. Miasto zaapelowało do przedsiębiorców, żeby cena porcji nie przekraczała 10 zł.
Ponadto spróbować będzie można certyfikowanej białej parzonej wielkopolskiej, a w drugiej połowie roku - z gęsiny.
Jedzielnia ruszy 26 maja na Placu Wielkopolskim. W kolejnych miesiącach pojawi się na rynku Łazarskim, Jeżyckim, Wildeckim, na placu Bernardyńskim i powtórnie na pl. Wielkopolskim.