Na linii Poznań-Warszawa są już nowe tory i sieć trakcyjna
Modernizacja linii kolejowej E20 rozpoczęła się prawie przed rokiem. Według piątkowego komunikatu ze strony PKP PLK wynika, że wszystko idzie zgodnie z planem.
Remont relacji Poznań-Warszawa wydłużył czas jazdy pomiędzy tymi dwoma miastami o całą godzinę, a także zwiększył koszt biletów kolejowych. Wprawdzie na pozytywne zakończenie prac wypada jeszcze poczekać, jednak już teraz widać, że wcale nie utkwiły one w martwym punkcie.
Na linii kolejowej pomiędzy Poznaniem a Warszawą położono już nowe tory i sieć trakcyjna. Na stacjach widać nowe perony, zaś wiadukty i mosty są budowane. PKP PLK chwali się postępami na właściwie każdym z etapów inwestycji. Według rachunków przedstawionych przez kolej przy przebudowie trasy Poznań-Warszawa pracuje w tym momencie prawie 900 osób. Inwestycja kosztuje 2 mld zł i jest współfinansowana z funduszy unijnych.
W połowie lipca ma zostać zakończony pierwszy etap modernizacji, w związku z czym planuje się na ten czas wznowienie kursowania pociągów relacji Września-Konin. Wraz z zamknięciem tego etapu rozpocznie się kolejny, który przypadnie na okres wakacyjny, kiedy to pociągi nie będą kursować na odcinku trasy między Koninem i Kutnem. Ostatni etap prac zaplanowano na okres sierpień 2018 - czerwiec 2019. W tym czasie nieprzejezdny dla pociągów będzie fragment trasy między Koninem i Barłogami