Reklama
Reklama

Remont trasy kolejowej Poznań - Piła: rusza kolejny etap prac

fot. PKP PLK
fot. PKP PLK

W związku z tym, że PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły część prac przy torach i moście nad Wartą 5 maja pociągi wrócą na trasę Wargowo - Oborniki Wielkopolskie. Rozpocznie się kolejny etap prac na odcinku Oborniki Wlkp. - Piła.

Obecnie na trasie pomiędzy Wagrowem a Obornikami Wlkp. budowany jest nowy przystanek w Bogdanowie. Na peronach pojawiły się już wiaty, ławki, oświetlenie oraz tablice informacyjne. Prace torowe na tym szlaku już się zakończyły, ale trwają jeszcze roboty przy odwodnieniu i remoncie oraz budowie przepustów pod torami. Wzmocnione zostały też konstrukcje zabytkowego mostu na Warcie a także remontowane są dwa wiadukty kolejowe w Bogdanowie. Ponadto na przystanku Oborniki Miasto oraz stacjach Oborniki Wlkp. i Chodzież postępuje przebudowa peronów.

Pod koniec tygodnia wprowadzone zostaną kolejne zmiany. 5 maja pociągi wrócą na trasę Wargowo - Oborniki Wielkopolskie. To nie wszystko. Od 5 maja do 1 września 2018 r. - w związku z rozpoczęciem kolejnego etapu inwestycji, wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Oborniki Wlkp. - Piła Główna. Wykonawca będzie prowadził wymianę torów i sieci trakcyjnej. Przebudowane będą przejazdy kolejowo-drogowe i zmodernizowane urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Pasażerowie składów dalekobieżnych nadal pojadą przez Krzyż lub Stargard - informuje Zbigniew Wolny z PKP PLK.

Wszystkie prace mają zakończyć się w grudniu 2019 roku. Wówczas czas podróży pomiędzy Poznaniem a Piłą skróci się o 40 minut. Całkowity koszt remontu to około 500 mln złotych.

Projekt Poznań - Piła to jedno z największych przedsięwzięć komunikacyjnych województwa wielkopolskiego. Obejmuje m.in. modernizację 134 km torów i budowę 4 nowych przystanków Poznań Podolany, Złotniki Grzybowe, Złotkowo i Bogdanowo - dodaje Wolny. Zwiększy się przepustowość linii obsługującej ruch regionalny oraz dalekobieżny z południa kraju do Kołobrzegu. Nowe rozjazdy i system sterowania ruchem kolejowym pozwolą na przejazd większej liczby pociągów. Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością maksymalną do 120 km/h a towarowe do 80 km/h. Po zakończeniu modernizacji czas podróży pociągiem z Poznania do Piły będzie trwał ok. 80 min zamiast wcześniejszych 120 min - kończy.

Maksymalna liczba znaków: 1000
Nie jesteś anonimowy, Twoje IP zapisujemy w naszej bazie danych. Dodając komentarz akceptujesz Regulamin Serwisu

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Znowu zimna noc przed nami!
13℃
1℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
18 km
Stan powietrza
PM2.5
8.72 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro