Remont trasy PST: prace ruszą najwcześniej w 2020 roku
Nie wcześniej niż w 2020 roku rozpocznie się kompleksowy remont torowiska na trasie Poznańskiego Szybkiego Tramwaju.
Kilka dni temu informowaliśmy o ogłoszonym przez MPK przetargu, dotyczącym wykonania dokumentacji projektowej remontu torowiska tramwajowego i sieci trakcyjnej na ulicy 28 Czerwca 1956 roku na odcinku od ulicy Krzyżowej do Hetmańskiej oraz remontu torowiska na całej trasie PST od ulicy Roosevelta do osiedla Sobieskiego.
Informacja o potencjalnym zamknięciu "Pestki" wywołała niepokój u wielu poznaniaków. Szczególnie, że zbiegła się ona z początkiem komunikacyjnego horroru w rejonie Hetmańskiej, a na ten rok zaplanowano jeszcze kilka inwestycji, generujących utrudnienia dla pasażerów.
Władze przekonują, że remont użytkowanego od ponad 20 lat torowiska na PST jest konieczny. - To newralgiczny dla komunikacji miejskiej w Poznaniu odcinek, z którego codziennie korzysta około 100 tysięcy osób. Od otwarcia Pestki nie było generalnego remontu, to wystarczający okres - powiedział wiceprezydent Maciej Wudarski.
Projektanci przebudowy będą musieli mieć na uwadze m.in. obniżenie hałasu na tej 6-kilometrowej trasie czy specyficzne położenie torów, umiejscowionych głównie w wykopie i na estakadzie.
Realizacja obu remontów rozpocznie się nie wcześniej niż w 2020 roku. Co istotne, w przypadku PST prace obejmą jedynie modernizację torowiska. Równoczesna wymiana trakcji byłaby zbyt kosztowna, ponadto remont zająłby więcej niż 2 miesiące.