MTP mają nowe zadanie. W Poznaniu pojawi się kilkaset nowych wiat przystankowych
Miejscy radni zdecydowali o przekazaniu Międzynarodowym Targom Poznańskim zarządu nad wiatami przystankowymi.
Obecnie reklamami na 52 proc. z około tysiąca wiat zarządza ZTM, pozostałe są w prywatnych rękach. W sumie obowiązuje 20 różnych modeli i typów wiat.
Powierzenie ich MTP ma ustandaryzować wygląd wiat, poprawić ich stan techniczny i usprawnić wymianę zniszczonych. - Zakładamy, że w czasie powierzenia MTP wymieni 500 wiat, z czego 300 do 2020 roku - powiedział Beata Kocięcka, dyrektor Biura Nadzoru Właścicielskiego.
Pieniądze na remonty i wymianę wiat MTP pozyska ze sprzedaży reklam. W ciągu 10 lat ta działalność ma przynieść ok. 9 mln zł.
- To Międzynarodowe Targi Poznańskie wystosowały do pana prezydenta prośbę o przejęcie nośników reklamowych. Targi nie są dziś wyłącznie tym, z czym się kojarzą. Działamy w 8 sektorach. Tak jak inni najwięksi organizatorzy targów na świecie, zarządzamy też obiektami - zaznaczył Tomasz Kobierski, wiceprezes zarządu MTP.
To kolejne zadanie powierzone MTP. Wcześniej spółka zajęła się m.in. słupami ogłoszeniowymi.