WOŚP podaje dane o rekordowej zbiórce i rezygnuje z Przystanku Woodstock
W czwartek odbyła się konferencja prasowa, na której Jurek Owsiak podsumował tegoroczny finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Po raz kolejny udało się pobić rekord zbiórki. Szef WOŚP poinformował też o rezygnacji z nazwy Przystanek Woodstock.
26. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy odbył się 14 stycznia, a sztaby organizacyjne rozmieszczone były właściwie na całym świecie. Mimo wielu nieprzychylnych komentarzy formułowanych przez część polityków i publicystów, po raz kolejny udało się pobić rekord zbiórki. Choć sam Jurek Owsiak przyznaje, że nie to jest najważniejsze - Nie chodzi o rekordy, choć one są zawsze miłe. Najważniejsze, że będziemy mogli kupić kolejny sprzęt medyczny ratujący życie. Dziękujemy wszystkim, którzy grali z nami, na całym świecie. Dziękujemy, że są i że czują tę moc. Zobaczcie, ile to radości przynosi -mówił Jurek Owsiak podczas konferencji.
W tym roku udało się zebrać126 373 804, 34 zł, a to oznacza, że pobito zeszłoroczny rekord o blisko 21 mln złotych. Środki zebrane w ramach 26. Finału będą przeznaczone na wyposażenie oddziałów noworodkowych. Na liście zakupów są między innymi stanowiska do resuscytacji noworodków, nowoczesne inkubatory, aparaty do nieinwazyjnego wspomagania oddychania, pompy infuzyjne a także sprzęt diagnostyczny, jak chociażby specjalistyczne aparaty USG czy pulsoksymetry. Do tej pory WOŚP zbierał pieniądze dla noworodków siedmiokrotnie, a dzięki tym zbiórkom do polskich szpitali trafiły 3 844 urządzenia medyczne za łączną kwotę 121 909 333,39 PLN.
Również dziś szef WOŚP poinformował o zmianach dotyczących Przystanku Woodstock, który w tym roku zmieni swoją nazwę. 24. edycja kultowego festiwalu odbędzie się pod nazwą Pol"and"Rock -Skąd ta zmiana? Przez 23 lata, dzięki ogromnej życzliwości i przyjaźni organizatorów amerykańskiego Woodstock, korzystaliśmy z tej nazwy, konsekwentnie budując jednak swoją własną, niezależną wizję tego jak nasza impreza ma wyglądać. Zbudowaliśmy festiwal niekomercyjny, nie nastawiony na zysk, za to nastawiony na ludzi, mający wymiar wydarzenia społecznego i obywatelskiego. Minione 23 lata wyczerpały możliwość korzystania z nazwy Woodstock w takim wymiarze. Dziś tę sprawę przejęła komercyjna agencja, która proponuje nowe zasady wykorzystania marki amerykańskiego festiwalu. A przecież siłą naszego spotkania w Kostrzynie nad Odrą jest niezależność! Nadszedł więc czas na zmianę i na nową nazwę. Wróciliśmy więc całkowicie do swojej, autorskiej marki, do której mamy wszelkie prawa. Do nikogo nie mamy pretensji. Taki jest dziś standard, taki jest świat. Bardzo doceniamy życzliwość Michaela Langa, jego przyjaźń i to, że przez tyle lat dzielił się z nami swoim historycznym osiągnięciem, jakim było stworzenie marki i festiwalu Woodstock - poinformowała fundacja.
24. edycja festiwalu organizowanego przez Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy odbędzie się w terminie od 2 do 4 sierpnia w Kostrzynie nad Odrą.
Najpopularniejsze komentarze