Koniec "pań z parasolkami" i krzykliwych reklam na Starym Rynku
Na wtorkowej sesji Rady Miasta radni zdecydowali o przyjęciu uchwały o "parku kulturowym" na Starym Rynku i w jego najbliższej okolicy.
Podobne rozwiązanie wprowadzono już między innymi w Krakowie i we Wrocławiu. Dzięki odpowiednim przepisom dotyczącym m.in. kwestii wyglądu i rozmieszczenia reklam, a także kwestii uregulowania "nagabywania" np. przez "panie z parasolkami" zachęcające do odwiedzenia klubów go-go, miasto może wymagać od właścicieli nieruchomości przestrzegania konkretnych zasad.
W uchwale są zapisy mówiące o zakazie reklamowania usług erotycznych i nagabywania przechodniów, ale nie tylko. Dzięki nowym przepisom poznański Stary Rynek ma być najbardziej reprezentacyjną częścią Poznania - bez szpecących i krzykliwych reklam czy szyldów. Jednolicie będą też musiały wyglądać ogródki gastronomiczne. Równocześnie w uchwale zapisano w jaki sposób można prowadzić remonty na tym terenie, a także w jakich miejscach można montować np. klimatyzatory.
Jaki obszar obejmie "park kulturowy"? To około 40 hektarów ograniczonych ulicami Solną, Wolnica, Małe Garbary, Garbary, placem Bernardyńskim, Podgórną i Alejami Marcinkowskiego. Po wejściu w życie uchwały przedsiębiorcy czy właściciele nieruchomości będą mieć rok na dostosowanie się do zasad obowiązujących w parku.
Najpopularniejsze komentarze