Poznańska sieć Piotr i Paweł zdobyła inwestora finansowego. To koniec problemów?
Poznańska sieć handlowa podpisała umowę z TFI Capital Partners.
O problemach sieci handlowej Piotr i Paweł już nie raz wspominaliśmy na łamach naszego portalu. Według najnowszych informacji sieć pozyskała inwestora finansowego w postaci funduszy zarządzanych przez TFI Capital Partners. To grupa, która w ramach działalności private equity od 15 lat inwestuje tylko w polskie przedsiębiorstwa. Wspiera ich rozwój finansowo i angażuje się w ich działalność biznesową. Ze względu na fakt, że sfinalizowana umowa inwestycyjna nie wymaga zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów natychmiast weszła w życie.
Zaspokojenie potrzeb naszych Klientów oraz zapewnienie stabilności relacji z partnerami biznesowymi i instytucjami finansowymi jest dla nas priorytetem. Niespodziewane w branży ograniczenie przez ubezpieczycieli limitów na transakcje między sieciami handlowymi a dostawcami w naturalny sposób zwiększyło zapotrzebowanie na kapitał obrotowy także w naszym przypadku oraz wymusiło rozpoczęcie prac nad zwiększeniem efektywności operacyjnej. Dlatego jestem przekonany, że pozyskanie kompleksowego wsparcia ze strony TFI Capital Partners jest kolejnym kamieniem milowym w historii naszego rozwoju - mówi Piotr Woś, wiodący właściciel sieci Piotr i Paweł. Należy podkreślić również partnerskie podejście i w związku z tym doskonałą współpracę z Bankiem Zachodnim WBK, ING Bankiem Śląskim i SGB-Bankiem, z którymi kończymy rozmowy w zakresie uruchomienia nowego finansowania handlowego - dodaje.
Sieć Piotr i Paweł nadal kontynuuje natomiast proces wyboru inwestora strategicznego. Wsparcie finansowe ze strony TFI Capital Partners oraz know-how Grupy Capital Partners stabilizują sytuację sieci Piotr i Paweł, a wejście TFI Capital Partners w strukturę własnościową daje komfort optymalnego przeprowadzenia transakcji z jednym z rozważanych inwestorów branżowych, dla których sieć ta jest atrakcyjnym aktywem - mówi Adam Chełchowski, Prezes Zarządu TFI Capital Partners. Inwestycja w sieć Piotr i Paweł ma dla nas duży potencjał wzrostowy ze względu na unikatowy na polskim rynku charakter marki Piotr i Paweł, liczną grupę wiernych i zadowolonych klientów, rodzinny charakter firmy i jej prawie 30-letnią historię, jak również perspektywy rozwoju - dodaje.
Obecnie w ramach ogólnopolskiej sieci handlowej Piotr i Paweł działa 145 sklepów.
Najpopularniejsze komentarze