Reklama

Nowy Moderus Beta dla Wrocławia w zajezdni na Franowie

fot. Bartosz Panasiuk
fot. Bartosz Panasiuk

Wnikliwi obserwatorzy zauważyli na terenie zajezdni tramwajowej na poznańskim Franowie nietypowy, jak na nasze miasto, pojazd.

- Dzisiaj w zajezdni Franowo widziałem tramwaj Moderus Beta wyprodukowany dla Wrocławia - napisał do nas Bartosz.

TEJ! Zasługujesz na jesienny relaks. Linea Mare***** nad morzem to idealne miejsce na wypoczynek wśród sosnowych lasów. Odkryj spokój i komfort w wyjątkowym otoczeniu.
REKLAMA


W tej samej sprawie napisał do nas w niedzielę inny czytelnik. - Właśnie jest gotowa pierwsza sztuka z nowej serii Moderusów Beta, która znacząco różni się od naszych, poznańskich Moderusów - pisze. - Ma inne czoło, maskownice na dachu zasłaniające aparaturę, wizualnie obniżono linie szyb przez czarne pasy, a także ma inny napęd - dodaje. Według czytelnika Moderus Beta dla Wrocławia pojawił się w naszym mieście, bo właśnie tutaj będzie przechodzić testy. Potwierdza to Iwona Gajdzińska z MPK Poznań. - Spółka Modertrans korzysta z naszej uprzejmości i wykonuje na terenie naszej zajezdni na Franowie przejazdy próbne i testowe. Franowo to idealne miejsce na przeprowadzenie takich obserwacji. 17-hektarowa zajezdnia ma tor jazdy próbnej, siatkę torowisk i ponad 130 zwrotnic. Próby wrocławskiego Moderusa Beta nie są czymś wyjątkowym. Spółka Modertrans często korzysta z naszej zajezdni przygotowując tramwaje dla innych przewoźników - mówi.

Wrocław w ubiegłym roku zamówił 40 Moderusów Beta, za które zapłaci 176 mln złotych. To pojazdy częściowo niskopodłogowe. Po stolicy Dolnego Śląska już dziś jeździ kilka tramwajów tego typu. Pierwsze nowe maszyny mają trafić do Wrocławia jesienią tego roku, a ostatnie do końca listopada 2019 roku.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Problemy na Ławicy przez pogodę
9℃
1℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
10 km
Stan powietrza
PM2.5
23.80 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro