Jest program funkcjonalno-użytkowy dla trasy tramwajowej na Naramowice
Wykonawca dokumentacji przekazał ją do Poznańskich Inwestycji Miejskich.
W połowie października, z wielką pompą podpisano umowę na przygotowanie programu funkcjonalno-użytkowego dla budowy trasy tramwajowej na Naramowice, na którą od lat czekają mieszkańcy. W ubiegłym tygodniu do PIM dotarł gotowy dokument przygotowany przez Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu. - W najbliższym czasie program funkcjonalno-użytkowy będzie poddawane szczegółowej analizie - podkreślają Poznańskie Inwestycje Miejskie.
To kolejny krok przybliżający Poznań do realizacji inwestycji. Już w połowie stycznia PIM ogłosiły przetarg na wybór firmy, która przeprowadzi badania weryfikujące w terenie przeznaczonym pod trasę. Celem takich badań geodezyjnych jest m.in. zaktualizowanie mapy zasadniczej, a tym samym przygotowanie informacji niezbędnych do zaprojektowania trasy i zaplanowania prac budowlanych.
Prace związane z realizacją pierwszego etapu trasy tramwajowej na Naramowice (odcinek od pętli Wilczak do ulicy Błażeja) rozpoczną się w tym roku - teren ma zostać oczyszczony z zieleni i budynków kolidujących z planowaną trasą. Nową trasą mamy dojechać na Naramowice w 2022 roku. Budowa ma kosztować blisko 460 milionów, z czego niemal 110 pochodzi z Unii Europejskiej.