Jest program funkcjonalno-użytkowy dla trasy tramwajowej na Naramowice

fot. UM
fot. UM

Wykonawca dokumentacji przekazał ją do Poznańskich Inwestycji Miejskich.

W połowie października, z wielką pompą podpisano umowę na przygotowanie programu funkcjonalno-użytkowego dla budowy trasy tramwajowej na Naramowice, na którą od lat czekają mieszkańcy. W ubiegłym tygodniu do PIM dotarł gotowy dokument przygotowany przez Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu. - W najbliższym czasie program funkcjonalno-użytkowy będzie poddawane szczegółowej analizie - podkreślają Poznańskie Inwestycje Miejskie.

To kolejny krok przybliżający Poznań do realizacji inwestycji. Już w połowie stycznia PIM ogłosiły przetarg na wybór firmy, która przeprowadzi badania weryfikujące w terenie przeznaczonym pod trasę. Celem takich badań geodezyjnych jest m.in. zaktualizowanie mapy zasadniczej, a tym samym przygotowanie informacji niezbędnych do zaprojektowania trasy i zaplanowania prac budowlanych.

Prace związane z realizacją pierwszego etapu trasy tramwajowej na Naramowice (odcinek od pętli Wilczak do ulicy Błażeja) rozpoczną się w tym roku - teren ma zostać oczyszczony z zieleni i budynków kolidujących z planowaną trasą. Nową trasą mamy dojechać na Naramowice w 2022 roku. Budowa ma kosztować blisko 460 milionów, z czego niemal 110 pochodzi z Unii Europejskiej.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

16℃
5℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
19 km
Stan powietrza
PM2.5
5.19 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro