Podpoznański Solaris pracuje nad 24-metrowym trolejbusem
Tak długie pojazdy to rzadkość na ulicach.
Solaris Trollino 24 ma być pojazdem dwuprzegubowym i trójczłonowym. Ma mieć ponad 24 metry długości. Platforma produkcyjna miałaby być wykorzystywana nie tylko do budowy trolejbusów, ale też autobusów hybrydowych i elektrycznych o tej samej długości.
Jak podaje branżowy portal transport-publiczny.pl, prototypowy trolejbus ma być gotowy w połowie roku, a następnie będzie testowany w wybranych europejskich miastach. Równocześnie będzie przechodzić badania homologacyjne, których celem jest dopuszczenie go do ruchu pasażerskiego.
- Napęd stanowić będą dwa silniki trakcyjne, napędzające dwie osie napędowe. Zamontowany w trolejbusie pakiet baterii o pojemności 94 Ah (58 kWh) ładowany będzie podczas jazdy z trakcji trolejbusowej poprzez stosowany tradycyjnie w trolejbusach pantograf dwupolowy. Energia zgromadzona w bateriach wykorzystywana będzie z kolei do zasilania napędu, gdy trolejbus znajduje się poza trakcją elektryczną - podaje portal.
W pojeździe znajdzie się układ drzwi 2-2-2-2-2. Kierowcy będą tu mieć ogrzewany i wentylowany fotel umożliwiający wybranie ergonomicznej pozycji. Do ich dyspozycji będą też monitory pokazujące obraz z kamery skierowanej m.in. na pantograf. W środku pasażerowie będą mogli korzystać z tablic kierunkowych i monitorów w ramach systemu informacji pasażerskiej. Nie zabraknie klimatyzacji, gniazd USB, LED-owego oświetlenia, 53 miejsc siedzących (w tym 16 na niskiej podłodze). W projekcie jest miejsce na rowery oraz wózek dziecięcy czy inwalidzki.
Najpopularniejsze komentarze