25 mln złotych na remonty MPK w 2018 roku. Najdłuższy na ul. Hetmańskiej
Na odnowę infrastruktury torowo-sieciowej przeznaczono o milion złotych więcej niż przed rokiem. Czeka nas 11 zaplanowanych remontów.
Pierwsze prace remontowe rozpoczną się 1 marca i będą prowadzone na ulicy Murawa oraz na pętli Połabska. Potrwają do końca kwietnia, a więc dwa miesiące. W ich trakcie przebudowana zostanie sieć trakcyjna na Murawie, a także naprawiony zostanie układ torowy na pętli. Także na marzec (3-5 oraz 10-12 dni tego miesiąca) zaplanowano roboty na przejazdach przy ulicach Bobrzańskiej i Wiatracznej. Naprawiana tu będzie nawierzchnia torowa oraz drogowa.
W kwietniu czekają nas utrudnienia na ulicy Zamenhofa. Naprawiana będzie nawierzchnia torowa i drogowa na przejazdach przy ul. Piłsudskiego, Obrzyca i przy osiedlu Jagiellońskim. Prace mają potrwać od 3 do 20 kwietnia, a więc zaczną się tuż po Wielkanocy.
21 kwietnia ruszy najpoważniejszy i najdłuższy remont zaplanowany na ten rok - na ulicy Hetmańskiej. Obejmie odcinek torowiska od wiaduktu nad Dolną Wildą do ronda Starołęka. W trakcie prac przebudowany zostanie układ torowy (wzmocnienie podtorza, odtworzenie torowiska), wymieniona zostanie nawierzchnia przystanku Droga Dębińska oraz zmodernizowana zostanie sieć trakcyjna. Prace mają trwać aż do końca czerwca, a co istotne, będą uciążliwe również dla kierowców. Wyłączany z ruchu będzie bowiem pas jezdni ul. Hetmańskiej przy torowisku w każdą stronę.
W czerwcu zaplanowano prace na ulicach Wołyńskiej (skrzyżowanie z Wojska Polskiego i pętla Piątkowska) oraz Grunwaldzkiej (skrzyżowanie z Grochowską). Między innymi naprawiane tu będą przejazdy. Kolejny dłuższy remont odbywać się będzie w wakacje. Przebudowana zostanie sieć trakcyjna na ul. 28 Czerwca 1956 między Hetmańską i pętlą na Dębcu, wraz z pętlą).
W lipcu, przez jeden dzień, prowadzone będą prace na torowisku w ciągu ulicy Warszawskiej (skrzyżowanie ze Św. Michała). W tym samym miesiącu wymienione zostaną zwrotnice i części łuku na skrzyżowaniu Górna Wilda / Półwiejska. To prace przygotowawcze przed kompleksową przebudową Wierzbięcic, która planowana jest na najbliższe lata. Ostatni planowany remont tego roku ma się odbyć we wrześniu. Będą to prace na węźle Hetmańska / Głogowska od strony ul. Reymonta.
Na remonty torowisk przeznaczono w tym roku 25 milionów złotych. 1,5 mln złotych pójdzie na infrastrukturę autobusową. W 2019 i 2020 roku na remonty zaplanowano po 26,5 mln złotych, a w latach 2021 i 2022 - po 21,5 mln złotych.
Szczegóły związane z utrudnieniami i funkcjonowaniem komunikacji miejskiej w trakcie poszczególnych remontów, będą podawane na bieżąco przez MPK i ZTM. Ogólne założenia komunikacji zastępczej na czas pierwszych zaplanowanych prac są już jednak znane. - W czasie remontów przejazdów Bobrzańska i Wiatraczna na dwa weekendy w marcu zostanie wyłączony ruch tramwajowy na Górnym Tarasie Rataj (otwarta będzie Trasa Kórnicka). Tramwaje zostaną skierowane na Franowo i Kórnicką, natomiast na odcinku rondo Starołęka - Kurlandzka uruchomiona zostanie linia "za tramwaj". Podczas zamknięcia torowiska na ul. Murawa tramwaje na co dzień dojeżdżające do pętli Połabska pojadą na Wilczak. Natomiast w czasie zamknięcia dla ruchu tramwajowego fragmentu ul. Hetmańskiej autobus "za tramwaj" będzie kursował od ronda Starołęka do ul. Pamiątkowej - informują urzędnicy.