Poseł z Poznania proponuje: renegocjujmy umowę z Autostradą Wielkopolską
To wciąż echa ostatniej podwyżki stawek za przejazd wielkopolskim odcinkiem A2.
Bartłomiej Wróblewski z Prawa i Sprawiedliwości na antenie Radia Poznań przyznał, że umowa koncesyjna (pierwsza w 1997 roku) podpisana przez rząd z Autostradą Wielkopolską na wybudowanie i zarządzanie trasą w obecnym kształcie jest niekorzystna i trzeba rozważyć jej renegocjację. Zwrócił się nawet w tej sprawie do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, by przejrzeli umowę (i aneksy do niej).
Już w środę pisaliśmy, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wydała negatywną opinię na temat podwyżki opłat na A2, ale to niczego nie zmienia. Zgodnie z umową koncesyjną zawartą w 1997 roku opinia ta nie jest bowiem wiążąca dla spółki zarządzającej trasą.
Zdaniem posła PiS kolejna podwyżka opłat za przejazd trzema 50-kilometrowymi odcinkami A2 między Koninem i Nowym Tomyślem (z 19 do 20 złotych za odcinek) nie tylko wpływa na portfele prywatnych kierowców, ale też na potencjalne szanse inwestycyjne przy trasie. Inwestor chętniej postawi swoją firmę przy tańszej trasie niż przy najdroższej w Polsce, a to zła informacja chociażby dla Poznania.
Co istotne, umowa koncesyjna wraz z aneksami podpisana z Autostradą Wielkopolską obowiązuje aż do 2037 roku.
Najpopularniejsze komentarze