PKP PLK: modernizacja między Poznaniem a Czempiniem dobiega końca

fot. PKP PLK
fot. PKP PLK

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kończą przebudowę 32 km odcinka na trasie między stolicą Wielkopolski a Wrocławiem. Prace modernizacyjne pomiędzy Poznaniem a Czempiniem pochłonęły ponad 807 mln zł.   

W ramach projektu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudowały i dostosowały do potrzeb osób niepełnosprawnych 8 stacji i przystanków, ułożyły nowe tory na 32 km odcinku trasy, zmodernizowały 86 km sieci trakcyjnej, zamontowały 58 nowych rozjazdów oraz nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym - informuje Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Dzięki przeprowadzonej modernizacji pasażerowie mają do dyspozycji nowoczesne perony wyposażone m.in. w nowe wiaty, ławki, lepsze oświetlenie, tablice informacyjne oraz system informacji głosowej. Ponadto mogą cieszyć się z większego komfortu podróżowania. Perony zostały podwyższone, co gwarantuje łatwiejsze wejście do pociągu pasażerom o ograniczonej mobilności, z dużym bagażem, czy rodzicom z małymi dziećmi. Pojawiły się też pochylnie i windy.

Po modernizacji pociągi pasażerskie na tym odcinku mogą poruszać się z prędkością do 160 km/h a towarowe do 120 km/h. Czas podróży pociągiem regionalnym między Poznaniem a Czempiniem skróci się o około 10 minut.

Ponadto jak zapewnia PKP jest bezpieczniej. W ramach prac modernizacyjnych powstały 3 nowe bezkolizyjne skrzyżowania torów z drogami w Łęczycy, Mosinie na ul. Śremskiej i w Poznaniu na ul. Czechosłowackiej. Wiadukt kolejowy na ul. Czechosłowackiej zastąpił newralgiczny przejazd w poziomie szyn. Po wykonaniu robót, również tych prowadzonych przez Miasto Poznań, mieszkańcy zyskali bezpieczny przejazd z szeroką jezdnią, chodnikiem i ścieżką rowerową. Z chodnika można bezpośrednio wejść na perony przystanku Poznań Dębiec zadaszonymi schodami lub wjechać windami - informuje Wolny. Bezkolizyjny przejazd między Poznaniem a Mosiną zapewnia wybudowany wiadukt drogowy w Łęczycy, który zastąpił przejazd kolejowo - drogowy w poziomie szyn. PLK wybudowały także drogi dojazdowe do wiaduktu oraz rondo i zatoczkę autobusową. Podobnym ułatwieniem jest także nowy wiadukt kolejowy w Mosinie na ul. Śremskiej, który także znacznie usprawnił komunikację w tym rejonie miasta - dodaje.

Ponadto w trakcie modernizacji 17 przejazdów kolejowo-drogowych zostało wyposażonych w nowe rogatki oraz sygnalizację świetlną i dźwiękową. Jak zapewnia PKP dzięki inwestycji znacznie poprawi się stan środowiska naturalnego.

Zasadnicze prace modernizacyjne zostały zakończone. Pozostały tylko prace, które nie mają wpływu na ruch pociągów, m.in. dokończenie budowy ekranów akustycznych, czy odwodnienia przy wiadukcie w Mosinie - kończy Wolny.

Inwestycja realizowana w ramach projektu "Modernizacja linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław - Poznań, Etap III, odcinek Czempiń - Poznań" (Faza I i II) W ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Koszt całej modernizacji odcinka Poznań - Czempiń (faza I i II) to około 807 mln zł z czego przeszło 498,6 mln zł stanowią fundusze unijne.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

15℃
9℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
25 km
Stan powietrza
PM2.5
8.44 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro