Jest decyzja lokalizacyjna dla przebudowy kolejnej trasy kolejowej w Wielkopolsce
Chodzi o 6-kilometrowy odcinek między Wronkami i Dobiegniewem. Nie wiadomo jednak kiedy inwestycja miałaby zostać zrealizowana.
Docelowo pociągi mają jeździć po wyremontowanym fragmencie trasy Wronki - Dobiegniew (chodzi o 6 kilometrów) z prędkością 160 km/h. Przebudowane mają tu zostać tory, obiekty inżynieryjne, sieć i urządzenia m.in. trakcyjne czy sterowania ruchem kolejowym. Dodatkowo zlikwidowany ma zostać przejazd drogowy na 82 kilometrze trasy. - Decyzji został nadany rygor natychmiastowej wykonalności uzasadniony ważnym interesem społecznym i gospodarczym związanym z usprawnieniem prowadzenia ruchu pociągów - wyjaśnia Tomasz Stube z Urzędu Wojewódzkiego.
Postanowiliśmy sprawdzić czy rzeczywiście prace będą mogły ruszyć "natychmiast". Okazuje się, że nie ma takich planów. - Obecnie trwają prace wyprzedzające (przygotowawcze) do modernizacji trasy Poznań - Szczecin na odcinkach Poznań - Wronki oraz Słonice - Szczecin Dąbie. W przyszłym roku ogłoszony ma zostać przetarg na przebudowę trasy Poznań - Wronki, a w 2019 Słonice - Szczecin Dąbie. Pierwsze prace budowlane miałyby ruszyć prawdopodobnie na przełomie 2018 i 2019 roku, a zakończyć się w 2020 roku - mówi Zbigniew Wolny z PKP PLK. - W obecnej perspektywie nie zakładamy modernizacji odcinka między Wronkami i Słonicami, a dla fragmentu tego odcinka wydano właśnie decyzję lokalizacyjną - zaznacza.