Pogoda jutro  Pogoda Poznań
3 0

Przewozy Regionalne odebrały pierwsze Feniksy w barwach Polregio

BS
środa, 22.11.2017 r.
godz. 21.30
BS | środa, 22.11.2017 r., godz. 21.30
Przewozy Regionalne odebrały pierwsze Feniksy w barwach Polregio
fot. ARP/POLREGIO

O pociągach EN57 modernizowanych w poznańskim Cegielskim pisaliśmy na naszych łamach kilkukrotnie. W środę oficjalnie przekazano pierwsze składy EN57 do Przewozów Regionalnych. W uroczystości wziął udział wicepremier Mateusz Morawiecki.

zakładka
POGODA
DZISIAJ
pogoda
8°C 998 hPa
JUTRO
pogoda
3°C 1012 hPa
POJUTRZE
pogoda
6°C 999 hPa
NAJPOPULARNIEJSZE WIADOMOŚCI

W poznańskiej Fabryce Pojazdów Szynowych (H. Cegielski) modernizacji poddano 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57 należących do Polskiego Taboru Szynowego. Po modernizacji pociągom nadano nazwę handlową Feniks57, a przedstawiciele FPS zapewniali, że jest to najgłębsza modernizacja na rynku. Długo spekulowano, dokąd trafią wyremontowane składy, ale ostatecznie zdecydowały się na nie Przewozy Regionalne.

Dwa pierwsze testowe składy jeżdżą po wielkopolskich torach już od jakiegoś czasu, ale one zostały przewoźnikowi przekazane na testy. Dziś w Warszawie odbyło się oficjalne przekazanie pierwszych składów, a wziął w nim udział Mateusz Morawiecki - Można dużo mówić o zakupach pociągów dalekobieżnych, ale to PolRegio codziennie przewozi największą liczbę pasażerów do pracy i szkoły. Cieszy widok modernizowanych pojazdów, które pokazują, że gospodarka kręci się we właściwym kierunku. Mam nadzieję, że FPS, który zmodernizował pojazdy, zyska trzecie życie - mówił - cytowany przez Rynek Kolejowy - wicepremier i dodawał - Rozwój kolei, zarówno jeśli chodzi o krajowych producentów taboru, jak i rozbudowę infrastruktury, to jeden z celów Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Chcemy żeby po wyremontowanych i bezpiecznych torach jeździły komfortowe pociągi. Najlepiej takie, które są efektem pracy polskiego przemysłu. Dlatego cieszy mnie, że autorem modernizacji jest polska firma z grupy Agencji Rozwoju Przemysłu. Kolejny krok to innowacje. Czekamy na pierwsze efekty projektów badawczo-rozwojowych z programu Innotabor.

Łącznie Przewozy Regionalne zamówiły czternaście Feniksów. Wiadomo, że trafią one przede wszystkim na wielkopolskie tory, a to oznacza, że od nowego rozkładu jazdy, wszystkie połączenia na terenie województwa będą obsługiwane nowym lub zmodernizowanym taborem.