PKP PLK chciałoby dobudować drugi tor na trasie Poznań - Piła
Długo zapowiadany remont trasy kolejowej Poznań - Piła rozpoczął się we wrześniu. Niestety w ramach prowadzonych prac nie powstanie drugi tor na odcinku pomiędzy Obornikami a Dziembówkiem.
Inspekcję prowadzonych prac przeprowadził na początku listopadaArnold Bresch z PKP PLK - Mamy nadzieję, że ten projekt odniesie taki sam sukces jak realizowane wcześniej rewitalizacje: Poznań - Wolsztyn oraz Poznań - Wągrowiec. Ten sukces prawdopodobnie spowoduje, że za kilka lat wrócimy i dobudujemy tor lub mijanki na tym odcinku - powiedział członek zarządu spółki, którego słowa cytuje portal Chodzież. Nasze Miasto.
Budowę drugiego toru rozważał już samorząd województwa wielkopolskiego, który finansuje obecnie prowadzone prace, ale jak informuje wicemarszałek Wojciech Jankowiak inwestycja kosztowałaby wówczas dwa razy więcej, bo aż 1,2 mld. Na taki wydatek samorządu województwa jednak nie stać. Jednocześnie wicemarszałek zapewnia, że jeden tor jest wystarczający do prowadzenia ruchu regionalnego, a po remoncie na trasie będą kursowały 24 pary pociągów relacji Poznań - Piła. O czterdzieści minut skróci się też czas podróży pomiędzy tymi miastami.
Zdaniem wicemarszałka ewentualna budowa drugiego toru mogłaby się rozpocząć w 2025 roku, ale środki na taką inwestycję PKP PLK musiałoby pozyskać we własnym zakresie.