Wiceprezes zarządu Modertrans: będziemy produkować przynajmniej po 50 tramwajów rocznie do 2020 roku
Rozmowę z wiceprezesem zarządu spółki Modertrans przeprowadził portal branżowy portal Transport Publiczny. Większość rozmowy poświęcona jest tramwajowi, który zamówił Elbląg, ale wiceprezes mówi też o sytuacji firmy na najbliższe lata.
Poznański Modertrans odnalazł się w ostatnich latach w niszy częściowo niskopodłogowych tramwajów, które zamawiane są przez polskie miasta ze względu na niższą cenę. Tramwaje typu Moderus Beta jeżdżą po Poznaniu, Wrocławiu, Szczecinie i śląskich miastach obsługiwanych przez Tramwaje Śląskie. Teraz pojazd z serii Beta pojawi się w Elblągu, ale będzie to bardzo nietypowa jednoczłonowa i częściowo niskopodłogowa konstrukcja -To nie jest skomplikowane rozwiązanie. Pojazd jedno, dwu czy trójczłonowy nie stwarza tutaj problemów. Potencjalna trudność polega po prostu na tym, że robi się to w takim pojeździe pierwszy raz. Jednak są to klasyczne rozwiązania, więc nie spodziewamy się jakichś niespodzianek. Zresztą, nad takim projektem pracowaliśmy od wielu lat. Spodziewaliśmy się, że w tym kierunku w przyszłości mogą być oczekiwania przedsiębiorstw komunikacyjnych. Teraz się to zmaterializowało, więc nie jest to dla nasz wielkim zaskoczeniem, bo byliśmy na to przygotowani - wyjaśnia Jarosław Bakinowski, wiceprezes zarządu Modertrans, który jednocześnie poinformował o planach firmy na najbliższe lata -Mamy zakontraktowane 50 tramwajów dla Poznania. Obecnie kończymy dla miasta produkcję trzydziestego tramwaju z serii Beta. Trzy tramwaje robimy dla Elbląga. Mamy także wygraną w przetargu wrocławskim na 40 tramwajów. Przeprowadzimy także trzy modernizacje dla Gdańska. Poza tym czekamy na wyniki w przetargu Tramwajów Śląskich na 10 wozów. Podsumowując, będziemy produkować przynajmniej po 50 tramwajów rocznie do 2020 roku.
Pierwsze Moderusy Gamma powinny pojawić się na poznańskich torach latem 2018 roku.